Klacht POSTNL: Pakket beschadigd afgeleverd en bereikbaarheid PostNL
Details
De klacht
Pakket beschadigd afgeleverd in Amerika. Houten paneel verzonden van ongeveer 2 cm dik naar Amerika, ingepakt in noppenfolie, ribbel karton en twee overdozen, is paneel dwars door midden afgeleverd.Nadat ik mail en foto's heb ontvangen van geadresseerde, waar twee dagen over heen ging ivm tijdsverschil, gelijk getracht om in contact te komen met PostNL. Dit lukt niet met chat, twitter en geen contactformulier, telefonisch wil niet ivm mijn werktijden. Dus op zaterdag maar telefonisch gedaan, krijg ik een zeer lang verhaal dat ik aan geadresseerde moet vragen dat zij na vijf dagen een formulier moeten halen bij plaatselijk postkantoor, foto's moeten maken van verpakking en verpakkingsmateriaal en van de schade. Van houten paneel is dit natuurlijk geen probleem, maar verpakkingsmateriaal???? Wie bewaart verpakkingsmateriaal zo lang, nadat pakket is uitgepakt???
Ik begrijp dat er dingen aangetoond moeten worden, maar dan moet PostNL wel bereikbaar zijn, zodat ik ook tijdig acties kan ondernemen.
Ik kan niet na bijna een week de geadresseerde lastig gaan vallen met allerlei vragen over formulieren en foto's.
Met andere woorden ben nu € 85 kwijt. Dit heb ik namelijk aan geadresseerde vergoed, nadat ik foto's van paneel heb gezien.
De oplossing
€ 85 vergoeding. PostNL heeft niet gedaan wat zou moeten, een pakket afleveren in goede staat.Bijlagen
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.