Klacht POSTNL: Pakket beschadigd maar geen schadevergoeding

Herman Stel

Via Post.nl een pakket met een schilderij ter verzending aangeboden. Hierbij is door Post.nl niet aangegeven dat het pakket verzekerd kan worden. Op beide kanten met een sticker aangegeven dat het om breekbare inhoud gaat. Het schilderij was verpakt in bubbeltjesplastic en een stevige kartonnen doos. Na ontvangst is het schilderij gescheurd. De doos is kapot en de schade is door niet door post.nl gemeld. Na contact met de klantenservice wordt aangegeven dat pakketten standaard niet verzekerd zijn. Dit klopt volgens mij niet. Post.nl had dit duidelijk moeten maken bij het aanbieden. Als klant mag ik ervan uitgaan dat post.nl haar normale verplichting "het onschabeschadigd verzenden" nakomt en eis alsnog schadevergoeding.

Schadevergoeding voor het kapotte schilderij.

Geachte heer Stel,Hartelijk dank voor uw reactie op Klachtenkompas.Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is dat de zending beschadigd is aangekomen bij de geadresseerde. In ons systeem kan ik zien dat er ook via de email contact is geweest met PostNL. Helaas heb ik geen toevoeging op deze mailconversatie. De algemene voorwaarden van PostNL zijn te vinden op onze site, de afzender is zelf verantwoordelijk om zich te verdiepen in de verzendvoorwaarden over hoe een zending te versturen. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Annelies