Klacht POSTNL: Pakket betaald, bij verzending naar Amerika kwijtgeraakt.

Greenvalley

Mijn pakket is maanden gelden naar Amerika verstuurd.
Het betreft een kado voor een kennis.
Het pakket is echter nooit aangekomen.
Regelmatig navraag gedaan en kreeg altijd te horen rustig af te wachten.
Nu heb ik te horen gekregen dat het pakket daadwerkelijk kwijt is en dat er geen schade vergoeding wordt uitgekeerd omdat het pakket niet was verzekerd.
Dit is schandalig, aangezien het pakket geen pootjes heeft en zomaar weg kan zijn.
Blijkbaar gaan pakketten die niet verzekerd zijn af en toe meer naar huis met de bezorger ?
Ik ga aangifte doen bij de politie aangezien er betaald is voor verzending en het pakket te traceren was totdat het kwijt raakte.
Dit is gewoon een geval van diefstal en is dus strafbaar.

Schadevergoeding

Geachte heer Van de Groenendaal,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending die naar Amerika is verstuurd niet is aangekomen. Ik snap zeker dat dit frustrerend is, mijn excuses hiervoor.

Graag wil ik met u mee kijken waar uw zending zich nu bevindt en waarom deze niet is bezorgd. Zou ik hiervoor uw barcode mogen ? Deze begint met 3S of lijkt op: CC123456789NL?

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Greenvalley
    Dat heb ik meerdere malen gedaan met steeds als antwoord dat er niets aan te doen is en dat ik een klacht in kan dienen wat overigens € 27,50 kost.
    TE GEK VOOR WOORDEN

PostNL zou verzekerd moeten zijn tegen diefstal of verlies, niet de consument !
    Geachte heer Van de Groenendaal,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u hierover al contact heeft opgenomen met onze klantenservice. Zonder verzendcode kan ik helaas niets voor u nakijken. Zou u deze code nog willen sturen zodat ik kan kijken of ik nog iets voor u kan betekenen?

In afwachting van uw reactie,

Tamar
    CC036986205NL
    Geachte heer Van de Groenendaal,

Hartelijk dank voor het toesturen van de verzendcode. Ik zie inderdaad dat er onderzoek is gedaan naar deze zending en dat u op de hoogte bent gebracht van de uitkomst van het onderzoek.
    Natuurlijk begrijp ik goed dat dit niet een bevredigend antwoord voor u is. Ik zie dat wij u een mail hebben verstuurd op 5-10 waarin wordt aangegeven dat u de Geschillencommissie hiervoor kunt inschakelen. Helaas kan ik verder niets voor u betekenen in deze situatie.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Bert
    Klantenservice PostNL
    Schandalige service
    Geachte heer Van de Groenendaal,

Ik begrijp uit uw reactie dat u het niet eens bent met het antwoord welke mijn collega u heeft gegeven.

Er is onderzoek gedaan naar deze zending, maar u bent het, zoals eerder gemeld, niet eens met de uitslag. U kunt dit uiteraard kenbaar maken door een klacht hierover neer te leggen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Post via www.degeschillencommissie.nl.

Helaas is het niet mogelijk om u via deze weg verder te helpen. Mijn excuses.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Femke
    Klantenservice PostNL