Klacht POSTNL: Pakket betaald, bij verzending naar Amerika kwijtgeraakt.

Klachtnummer
# 131594
Gebruiker
Greenvalley
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Mijn pakket is maanden gelden naar Amerika verstuurd.
Het betreft een kado voor een kennis.
Het pakket is echter nooit aangekomen.
Regelmatig navraag gedaan en kreeg altijd te horen rustig af te wachten.
Nu heb ik te horen gekregen dat het pakket daadwerkelijk kwijt is en dat er geen schade vergoeding wordt uitgekeerd omdat het pakket niet was verzekerd.
Dit is schandalig, aangezien het pakket geen pootjes heeft en zomaar weg kan zijn.
Blijkbaar gaan pakketten die niet verzekerd zijn af en toe meer naar huis met de bezorger ?
Ik ga aangifte doen bij de politie aangezien er betaald is voor verzending en het pakket te traceren was totdat het kwijt raakte.
Dit is gewoon een geval van diefstal en is dus strafbaar.

De oplossing

Schadevergoeding

7 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Groenendaal,

    Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending die naar Amerika is verstuurd niet is aangekomen. Ik snap zeker dat dit frustrerend is, mijn excuses hiervoor.

    Graag wil ik met u mee kijken waar uw zending zich nu bevindt en waarom deze niet is bezorgd. Zou ik hiervoor uw barcode mogen ? Deze begint met 3S of lijkt op: CC123456789NL?

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  2. Auteur
    Greenvalley
    Datum
    Dat heb ik meerdere malen gedaan met steeds als antwoord dat er niets aan te doen is en dat ik een klacht in kan dienen wat overigens € 27,50 kost.
    TE GEK VOOR WOORDEN

    PostNL zou verzekerd moeten zijn tegen diefstal of verlies, niet de consument !
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Groenendaal,

    Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u hierover al contact heeft opgenomen met onze klantenservice. Zonder verzendcode kan ik helaas niets voor u nakijken. Zou u deze code nog willen sturen zodat ik kan kijken of ik nog iets voor u kan betekenen?

    In afwachting van uw reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Greenvalley
    Datum
    CC036986205NL
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Groenendaal,

    Hartelijk dank voor het toesturen van de verzendcode. Ik zie inderdaad dat er onderzoek is gedaan naar deze zending en dat u op de hoogte bent gebracht van de uitkomst van het onderzoek.
    Natuurlijk begrijp ik goed dat dit niet een bevredigend antwoord voor u is. Ik zie dat wij u een mail hebben verstuurd op 5-10 waarin wordt aangegeven dat u de Geschillencommissie hiervoor kunt inschakelen. Helaas kan ik verder niets voor u betekenen in deze situatie.

    Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Bert
    Klantenservice PostNL
  6. Auteur
    Greenvalley
    Datum
    Schandalige service
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Groenendaal,

    Ik begrijp uit uw reactie dat u het niet eens bent met het antwoord welke mijn collega u heeft gegeven.

    Er is onderzoek gedaan naar deze zending, maar u bent het, zoals eerder gemeld, niet eens met de uitslag. U kunt dit uiteraard kenbaar maken door een klacht hierover neer te leggen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Post via www.degeschillencommissie.nl.

    Helaas is het niet mogelijk om u via deze weg verder te helpen. Mijn excuses.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen