Klacht POSTNL: pakket bezorgd bij de buren waar ik geen contact mee heb

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 280446
Gebruiker
Sunflower17
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Door zeer onregelmatig werk, ben ik vaak niet thuis. Als er een pakket wordt bezorgd kun je bij de 1e keer bezorgen niet aangeven wanneer je dit graag zou willen ontvangen. Ik wil dit NIET bij de buren geleverd hebben en heb dit elke keer zoveel mogelijk aan gegeven zowel in de mail als ook mondeling. Je wordt echter niet serieus genomen. Nu is binnen een week mijn pakket bij de buren bezorgd waar ik geen contact mee heb. Deze mw. neemt het aan oa. uit nieuwsgierigheid. Mijn adres staat erop dus daar moet het heen. Hoe krijg ik mijn pakket terug? Een aantal maanden geleden was er een pakket bezorgd in een hele andere straat. Deze Meneer is 3x bij mij aan de deur geweest om het pakket op de juiste adres te krijgen. Hij vertelde dat zijn buurvrouw dit had aangenomen, omdat hij niet thuis was. Ik heb nu weer een reactie gegeven nu op de chat op hun site op facebook, omdat een mail sturen niet kon. Is hier wat aan te doen? Het moet mij tijd besparen, maar zo heb ik er nog meer werk van en dan ook nog geen enkele reactie. Ben erg teleurgesteld en ook wel wat boos zo langzamerhand.

Gewenste oplossing

Zou graag bij de 1e bezorgaanbieding de mogelijkheid hebben om aan te geven wanneer het past bv. ochtend of middag op een bepaalde dag.
Geboden oplossing
Nee, krijg geen antwoord op mijn vraag van wie toestemming geeft om bij de buren te bezorgen. Aangetekend kost mij geld en vind ik ook niet juist. En een pakket bij de buren afleveren wat getekend dient te worden kan dus, althans dat wordt gedaan. Heeft aantekenen ook weinig zin. De afzender moet een oplossing bieden, maar zij brengen het niet naar de buren. U wilde steeds de code van het pakket, wat ik niet meer heb, maar nogmaals jullie brengen het niet bij mij thuis en dus in gebreke gebleven. Niet erg betrouwbaar. Mijn optie is op bij de 1e bestelling al aan te kunnen geven wanneer er bezorgd kan worden. Zijn er geen problemen meer.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Veenstra,

    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat uw pakket regelmatig bij uw buren wordt bezorgd, ondanks dat u aangeeft dat u de pakketten graag op uw huisadres wilt ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Afhankelijk van het type zending mag deze bij de buren aangeboden worden. Wordt het pakket als 'standaard zending' verzonden, dan mag deze bij geen gehoor op uw adres bij uw buren bezorgd worden. Indien u dit liever niet wilt, raad ik u aan het pakket bij de afzender te bestellen met de toevoeging 'alleen huisadres' of het pakket als aangetekend pakket te bestellen. Op die manier kunt u voorkomen dat het pakket bij de buren geleverd mag worden.

    Daarnaast geeft u aan dat u graag de mogelijkheid wil hebben om aan te geven wanneer uw pakket bezorgd wordt. Met PostNL wijzigen voor bezorging kunt u voordat de zending is aangeboden de bezorging wijzigen. U kunt kiezen uit avondbezorging (de 3 eerstvolgende bezorgavonden vooruit), bezorging op een andere dag (tot 3 bezorgdagen vooruit) en ophalen bij een PostNL-locatie (de locatie die aan uw adres gekoppeld is).

    Dit is mogelijk vanaf het moment dat het pakket bij PostNL een eerste sorteerscan krijgt, tot 06.00 uur in de ochtend van de bezorgdag, voordat de ritsortering start. U kunt opnieuw wijzigen tot 06.00 van de gekozen bezorgdag. Dit kan onbeperkt. U kunt kiezen voor deze bezorgopties, ook als er gekozen is in de checkout van de webwinkel voor avondbezorging of ophalen op een PostNL locatie.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Sunflower17
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Veenstra,

    Als de afzender uw pakket als "standaard pakket" verstuurd, geeft de afzender daarmee aan dat uw pakket bij de buren mag worden afgeleverd. Als de afzender of u dit niet wilt, kan de afzender uw pakket op de wijze versturen zoals mijn collega heeft uitgelegd. De afzender blijft verantwoordelijk totdat u uw pakket in goede orde hebt ontvangen. Mocht u uw pakket niet op kunnen halen bij één van uw buren, dan kan de afzender u een goede oplossing aanbieden.

    Het kan inderdaad zijn dat bij sommige pakketten u de bezorging niet kunt wijzigen. Echter zou dit voor een standaard zending geen probleem moeten zijn. Dit kunt u ook lezen op onze website: https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/ontvangen/bezorging-pakketten/.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen