Klacht POSTNL: Pakket bezorger niet langs geweest.

Klachtnummer
# 188872
Gebruiker
HBteB
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Nu voor de tweede keer in 3 maanden geen pakket bezorger gezien.
Ook geen briefje in de deur dat de bezorger wel is geweest.
Ik was gewoon thuis nog geen 5 meter van de voordeur af.
Ik snap best wel dat er soms vertraging kan ontstaan en dat de bezorgers onder tijdsdruk staan.
Het beroerde is dat de tracé aangeeft dat het pakket dezelfde dag komt.
Blijft de ontvanger er speciaal voor thuis.
lekker dan.
Pakket bezorging kost genoeg, de bezorgers uitgemolken op alle mogelijke manieren.
hoog tijd dat de bezem eens door dat bedrijf gaat en incompetent duur kader vertrekt.
Zo blijft er geld over voor voldoende capaciteit in het rollend gedeelte.
En kan er ook voor fatsoenlijk geschoolde chauffeurs gezorgd worden.
Zo blijven onze Straten een stuk veiliger! Met name voor de kinderen.

De oplossing

Reorganisatie bij het hoger kader, inkrimpen!

Investeren in uitvoerende processen!
Keuze geven aan ontvangers indien pakket bezorger echt geen tijd heeft door onvoorziene omstandigheden, dat pakketten in bulk blijven bij nabijgelegen supermarkt.

Uitbreiding verhogen en kosten verlagen van een postbus.
Zo heeft de postbezorger minder stops (werkt kostenreducerend)klanten kunnen dan zelf bepalen wanneer ze tijd hebben om het pakket te ontvangen/ophalen.
De kosten die zo wo n bespaard kunnen dinvesteerd worden in extra postbussen.
En hoeven de extra kosten voor gemiste stops, niet uitgeleverd pakketten, niet verhaald te worden op evt. ZZP koeriers die maar een klein fooitje krijgen per bezord pakket.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Bolt,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld en tevens geen bericht heeft achtergelaten en dat dit al meerdere malen is voorgevallen. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

    Hiervan zou ik graag een melding willen maken om dit in de toekomst beter te laten verlopen. Zou u hiervoor de barcode van het pakket waarbij dit het laatst is voorgevallen nog aan mij door willen geven?

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen