Klacht POSTNL: Pakket blijft hangen Liege Linehaul

Kimberley

Ik wacht al geruime tijd op een pakketje twv €80. Volgens de verkoper is het sinds 26/6 bij Liege Linehaul. Waarom blijf mijn pakketje daar hangen? Ik betreft een aanzienlijk bedrag en wil dit pakketje dan ook zsm ontvangen.

Ik wil zsm mijn pakket ontvangen.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat al enige tijd op uw pakket uit het buitenland wacht. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wanneer de zending afgeleverd zal worden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track en Trace systeem. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie over uw pakket vinden. Dit betekent dat de zending nog niet bij ons of bij onze afdeling inklaringen binnen is gekomen of nog niet verwerkt is. Ik kan enkel afgaan op de informatie uit ons eigen interne Track en Trace systeem en kan informatie niet baseren op Track en Trace gegevens van de afzender of andere internationale Track en Trace pagina’s.

Ik raad u aan af en toe de status te controleren via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Het klopt dat u nog geen informatie kunt vinden als u op dit moment de status op deze website probeert te bekijken, want de zending is nog niet bekend bij ons.

Indien de levering van uw pakket te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in het land van verzending en kan daar eventueel een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.