Klacht POSTNL: Pakket blijft in districenter liggen en geen contact met vervoerder mogelijk

sad Niet opgelost
D.M. Brounts

In deze Coronatijd kan alles wat langer duren maar mijn pakje ligt volgens de tracking info al meer dan anderhalve maand op hun Franse districenter, er gebeurt niets en ze reageren nergens op. Ook is het vanuit buiten Frankrijk niet mogelijk om via het web contact op te nemen. Dit is feitelijk discriminatie van niet-Fransen. Er is zowel via hun site als telefonisch geen enkele mogelijkheid contact op te nemen. Echt ongelooflijk slecht. Dit kan toch niet in deze tijd waarin van alles digitaal toegankelijk is voor heel Europa?!

Uitzoeken waarom mijn pakket niet bezorgd wordt. En het dan eindelijk afleveren.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u op een pakket uit Frankrijk wacht. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wanneer u de zending kunt verwachten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track & Trace systeem. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie over uw pakket vinden. Dit betekent dat de zending nog niet bij ons binnen is gekomen en mogelijk nog niet in Nederland is. Ik zou u heel graag verder willen helpen, maar kan u hierover helaas geen aanvullende informatie geven omdat de zending bij ons niet bekend is.

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk. Wij hebben als PostNL zijnde geen distributielocaties in Frankrijk.

Indien de levering van uw pakket te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender van het pakket. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in Frankrijk en kan eventueel via hen een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

D.M. Brounts
Post.NL geeft aan dat ze geen oplossing kunnEn bieden en dat klopt ook. Het pakket ligt namelijk al ruim 1,5 maand bij districenter van Collissimo, een dochter van France Poste! Daar zit dus het probleem.