Klacht POSTNL: Pakket buiten

M Groen

Meerdere malen klachten ingediend dat pakketten buiten worden neergezet, zonder briefjes in de deur, staan dus doodleuk buiten in de regen, volgens post nl gaan ze dit intern onderzoeken en krijgt geen reactie terug, nu 1 pakket beschadigt hierdoor maar geen schadevergoeding of zoiets.

Schadevergoeding geven hiervoor, pakket beschadigt door de regen

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van deze zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat dit een frustrerende situatie betreft en dat u hier graag een oplossing voor ziet. Helaas is het voor mij niet mogelijk u van een schadevergoeding te voorzien. Dit is in alle gevallen alleen mogelijk voor de afzender, en wanneer een zending verzekerd verstuurd is. Daarnaast zie ik dat er al een lopende klacht aanwezig is in ons systeem omtrent dit pakket. Hier is echter nog geen terugkoppeling van gekomen die ik aan u kan communiceren.

Graag wil ik u adviseren contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing omtrent deze geleden schade. Deze kan contact met ons opnemen voor mogelijke vervolgstappen.

M Groen
    Deze reactie had ik wel verwacht. Maar ik vind het schandalig dat als je niet thuis bent het pakket gewoon buiten in de regen wordt gezet! We hadden niet eens een briefje in de brievenbus dat het daar stond. Het kan toch gewoon bij een PostNL punt worden afgegeven? Dan hadden we het daar op gehaald.
    De afzender heeft ook al een klacht ingediend.

Je betaald toch dat het goed wordt afgeleverd? Bovendien is dit niet de eerste keer dat dit gebeurd! Ik dacht dat jullie stonden voor goede service? Daar krijg ik nu echt dikke vraagtekens bij.

Jullie mogen dus gewoon een pakket in de regen zetten? Hier ontbreekt dus goede communicatie met het personeel.
    Als het nou je eigen pakket was en het was beschadigd dan zou je toch ook balen?
    Je moet altijd kijken hoe zou ik willen dat ik wordt behandeld en daar naar handelen lijkt me.

Jullie maken je er maar makkelijk vanaf.

Mvg Gerie Vink

Geachte heer, mevrouw,

Wij nemen deze klachten ook uiterst serieus en er zijn zeker consequenties voor de bezorger. Uiteraard zou ik andersom ook balen. Echter is het pakket door de afzender onverzekerd is verstuurd, is er geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL. Ik adviseer u contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice