Klacht POSTNL: Pakket dat in een brievenbus past, retour gestuurd zonder briefje achter te laten

Klachtnummer
# 472857
Gebruiker
JC79
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Het pakket past gemakkelijk in mijn brievenbus. Volgens de trackinggegevens was ik niet aanwezig thuis en werd het pakket doorgestuurd naar een PostNL-punt. Er is nooit een briefje achtergelaten of ik het kan ophalen. Een week later werd het pakket van het PostNL-punt retour gestuurd naar Duitsland. Er is nooit contact opgenomen met me. Na een maand wachten heb ik nog steeds geen pakket ontvangen, dat gewoon in een brievenbus past.

De oplossing

Kan de zender het pakket nog een keer het pakket, kosteloos versturen?

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas kan ik er niet voor zorgen dat het retourproces wordt stopgezet. U zult voor het opnieuw ontvangen van de zending contact op moeten nemen met de afzender. Zij kunnen voor het indienen van een claim met betrekking tot de verzendkosten, contact opnemen met de postorganisatie waar ze het pakket mee hebben verzonden.

    Wel kan ik een klacht voor u indienen, met betrekking tot het niet hebben ontvangen van een papieren kennisgeving. Zou u daar nog uw e-mailadres voor willen sturen?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw privébericht met aanvullende informatie. Graag informeer ik u.

    Het betreft een aangetekende zending, welke niet in de brievenbus afgeleverd mag worden. Verder betreft het volgens onze Track & Trace informatie een pakket van 20,5 x 15,0 x 10,5 cm, deze zou niet in de gemiddelde brievenbus passen.

    Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht in verband met het niet achterlaten van een briefje. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

    Voor toekomstige zendingen uit het buitenland kunt u zelf de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Wanneer de status aangeeft dat het pakket bij een PostNL punt ligt kunt u het pakket ophalen, ook zonder afhaalbericht. U dient dan wel de Track & Trace-code en uw legitimatiebewijs mee te nemen. Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken en overlast die u heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen