Klacht POSTNL: Pakket dat in een brievenbus past, retour gestuurd zonder briefje achter te laten

JC79

Het pakket past gemakkelijk in mijn brievenbus. Volgens de trackinggegevens was ik niet aanwezig thuis en werd het pakket doorgestuurd naar een PostNL-punt. Er is nooit een briefje achtergelaten of ik het kan ophalen. Een week later werd het pakket van het PostNL-punt retour gestuurd naar Duitsland. Er is nooit contact opgenomen met me. Na een maand wachten heb ik nog steeds geen pakket ontvangen, dat gewoon in een brievenbus past.

Kan de zender het pakket nog een keer het pakket, kosteloos versturen?

Helaas kan ik er niet voor zorgen dat het retourproces wordt stopgezet. U zult voor het opnieuw ontvangen van de zending contact op moeten nemen met de afzender. Zij kunnen voor het indienen van een claim met betrekking tot de verzendkosten, contact opnemen met de postorganisatie waar ze het pakket mee hebben verzonden.

Wel kan ik een klacht voor u indienen, met betrekking tot het niet hebben ontvangen van een papieren kennisgeving. Zou u daar nog uw e-mailadres voor willen sturen?

Bedankt voor uw privébericht met aanvullende informatie. Graag informeer ik u.

Het betreft een aangetekende zending, welke niet in de brievenbus afgeleverd mag worden. Verder betreft het volgens onze Track & Trace informatie een pakket van 20,5 x 15,0 x 10,5 cm, deze zou niet in de gemiddelde brievenbus passen.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht in verband met het niet achterlaten van een briefje. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Voor toekomstige zendingen uit het buitenland kunt u zelf de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Wanneer de status aangeeft dat het pakket bij een PostNL punt ligt kunt u het pakket ophalen, ook zonder afhaalbericht. U dient dan wel de Track & Trace-code en uw legitimatiebewijs mee te nemen. Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken en overlast die u heeft ondervonden.