Klacht POSTNL: Pakket door fout bij ophaalpunt teruggestuurd naar China

Aron Duindam

PostNL heeft per 1 oktober bedacht dat pakketjes uit China niet langer aan de deur worden bezorgd maar direct naar een ophaalpunt worden gebracht. Vervolgens komt er een briefje waarin wordt aangegeven dat het pakket kan worden afgehaald. Omdat pakketjes uit China er vaak erg lang over doen is vaak onbekend wanneer je een pakket precies kan verwachten. Als er dan iets mis gaat met het briefje (ik had drie briefjes en kreeg een verkeerd pakket mee) volgt geen enkele herinnering en wordt het pakket teruggestuurd naar China. Dus na drie weken op een kilometer van mijn huis zonder mijn weten te hebben gewacht is mijn pakket nu weer de halve wereld over gereisd.

Het zou fijn zijn als PostNL in plaats van een pakket na drie weken automatsich terugsturen nog een tweede of derde poging doet om bekend te maken dat een pakketje afgehaald kan worden. Voor nu zou het ook mooi zijn als PostNL de eigen fout tracht recht te zetten door alsnog een poging te doen om mijn pakket terug te krijgen uit China.

Geachte heer Duindam,

Als ik het goed begrijp, heeft u geen afhaalbericht ontvangen dat uw pakket op de afhaal locatie ligt. Dit is erg vervelend. Ik kan helaas niet zorgen dat het pakket terug komt uit China. Daarom wil ik u doorverwijzen naar de afzender, voor een passende oplossing. Ik kan wel voor u een melding maken, dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen, zodat dit besproken kan worden met de betreffende bezorger.

U geeft ook aan dat u drie briefjes heeft ontvangen en een verkeerd pakket mee kreeg. Bij welke afhaal locatie is dit gebeurt?

Ik zie dat u dit al eerder aan ons heeft gemeld, wanneer was dit?

Ik hoop van u te horen,

Hans
    Klantenservice PostNL
    Aron Duindam
    Beste Hans, ik heb waarschijnlijk wel een afhaalbericht ontvangen. Maar het verkeerde pakketje (wel voor mij bestemd) meegekregen. De dag daarna kreeg ik namelijk een ander afhaalbericht en toen ikdat op wilde halen werd mij mee gedeeld dat ik dit pakket al op had gehaald. Omdat afhaalberichten worden ingenomen kon ik echter niets meer checken. Het betreft het afhaalpunt bij de V&D in Leiden.
    Kunnen jullie ook geen informatie verschaffen over de status van de retourzending naar China?
    ps mijn eerdere melding was via de website van postnl op 20-11-2015 / 16:39:00
    Geachte heer Duindam,

Ik kan zien dat uw zending retour is ontvangen in China. Helaas kan ik zodra je zending in China terug is ontvangen niet de weg zien bij een retour zending. Excuses. Hiervoor wil ik je adviseren om contact op te nemen met de afzender.

Als u meerdere afhaalberichten en zendingen verwacht kunt u deze ook door ons laten omnummeren. Op onze website: www.postnl.nl/klantenservice vind u onze contact pagina. Ook kunt u ons benaderen op twitter/facebook. Op die manier kunnen we u de 3s code verstrekken, mits u de Chinese barcode doorstuurt, en kunnen we u de status van uw zending verstrekken. Op die manier kunt u zodra hij hier ligt uw zending met de 3s code en een geldig ID afhalen.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Aron Duindam
    Er is op geen enkele manier aan mijn verzoek tegemoet gekomen. Daarnaast is de kans levensgroot dat vergelijkbare problemen zich voor blijven doen.