Klacht POSTNL: Pakket door PostNL onterecht retour aangeboden bij leverancier,

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 495833
Gebruiker
Melaniieee91
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 12-11-2020 een bestelling bij Kruidvat gedaan, die bezorgd zou worden door PostNL. Via de mail bevestiging gehad met bezorgdatum 14-11-2020 tussen 13:45 en 16:15. Na 18:00 nog niks bezorgd, dus ik kijk naar de Track&Trace. Bezorgdatum gewijzigd naar 16-11-2020 tussen 13:30 en 15:30. Om 14:45 kreeg ik een mail: "uw pakket is bezorgd op 16-11-2020 om 14:29". Niet dus! Gebeld met PostNL. Die gaven aan dat er een vertraging was, geen idee hoe het kon dat ik die mail gekregen had, Mijn pakket zou diezelfde dag nog bezorgd gaan worden, voor 22:00. Niet dus! 17-11-2020 Open ik mijn mail en zie ik tot mijn grote verbazing een mail van Kruidvat dat mijn bestelde artikelen retour waren aangeboden en in goede orde waren ontvangen. Gebeld met PostNL, wat blijkt?! Adreslabel zou beschadigd zijn, waardoor ze het pakket teruggestuurd hebben. Het feit dat ik een mail heb gehad met een bezorgbevestiging (16-11-2020 om 14:29 bezorgd) hadden ze geen boodschap aan. PostNL wilde dit ook niet voor mij oplossen, terwijl zij overduidelijk meerdere fouten hebben gemaakt in dit verhaal. Ik moest zelf de Kruidvat bellen en een oplossing regelen.

De oplossing

Door het falen van PostNL heb ik heel veel belminuten verspild en tot twee keer toe vrij moeten nemen van mijn werk om thuis te zijn. PostNL mag zelf een leuke en nette tegemoetkoming voor mij gaan bedenken. Ook wil ik een excuus van de bezorger, die in zijn systeem heeft aangegeven dat hij het pakket bij mij bezorgd heeft, terwijl dit dus niet is gebeurd.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat de bezorging eerst werd uitgesteld en dat er daarna werd vermeld dat het pakket was bezorgd. Vervolgens ontvangt u een melding dat het pakket retour is ontvangen door de afzender. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mogelijk is er per ongeluk een verkeerde scan gemaakt waardoor het pakket afgeleverd leek te zijn. De werkelijke reden van retour staat vermeld op het pakket. Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden dan kan de verzender hiervan melding bij ons maken en kan de verzender wellicht de verzendkosten vergoed krijgen. Omdat de afzender onze klant en opdrachtgever is, kan hij of zij hierover het beste contact met ons opnemen om dit verder voor u uit te laten zoeken. Er kan dan ook een klacht worden gemeld bij de bezorgafdeling om herhaling van dit soort situaties te voorkomen.

    Uw kosten kan ik niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL. In de toekomst kunt u overwegen om onze Klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen, zoals via social media of onze website.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Melaniieee91
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is mij geen oplossing geboden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen