Klacht POSTNL: pakket foetsie en je kunt fluiten naar een schadevergoeding

verloren

in heb een pakket verstuurd naar een bedrijf via postnl. op 28 december krijg ik melding dat het afgeleverd is, echter blijkt het bedrijf gesloten te zijn en is er bij hen nooit een pakket afgeleverd. klacht ingediend bij de klantenservice en zij doen navraag bij de bezorger, hierop komt een wazig antwoord, opnieuw verzocht waar hij dan het pakket afgeleverd zou hebben, komen ze met het antwoord dat hij het onbeheerd in een aanhanger achter heeft gelaten. de ontvanger heeft de bezorger inmiddels ook gesproken en daar verklaard hij dat hij het eigenlijk niet meer weet. dus pakket met een inhoud ter waarde van €110,-- foetsie.
wil je dan aanspraak maken op schadevergoeding krijg je doodleuk het antwoord"u heeft het pakket standaard verstuurd, dan had u het maar met een handtekening moeten versturen." met andere woorden wij kunnen niets meer voor u doen.

bezorger doet zo maar iets bezorgd op een ongehoorde manier en daardoor wil ik een schadevergoeding

verloren
    dit is ook weer typisch postnl, je hullen in stil zwijgen.
    een bezorger mach een pakket onbeheerd zo maar ergens achter laten maar nemen daarvoor niet de verantwoordelijkheid en verschuilen zich achter het verhaal dat je maar €2 meer moet betalen bij het verzenden. ook geven ze niet de gegevens van de koeriersdienst die voor ze werken om die aansprakelijk te stellen voor het onverantwoordelijk gedrag van een van hun medewerkers

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket verstuurd heeft, maar dat deze niet bezorgd is, omdat de bezorger het pakket onbeheerd heeft achtergelaten. Ik kan me voorstellen dat dit heel erg frustrerend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb gevraagd of mijn collega van de 'Back Office' afdeling binnen vijf werkdagen contact met u wil opnemen.