Klacht POSTNL: Pakket geboekt in eerste instantie als bezorgd, later als terug gestuurd naar afzender.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 499291
Gebruiker
klachtPostNL
Datum
1 reactie

Details

De klacht

LT333865436NL

Pakket is niet bezorgt, wel geboekt als afgeleverd, "21 november 10:15
Zending is bezorgd". 6 minuten later is het geboekt als, "21 november 10:21 Zending retour afzender, geadresseerde onjuist". Als of ik het heb terug gestuurd. Dit is niet het geval.

Doordat het eerst geboekt staat als bezorgd krijg ik mijn geld niet terug van aliexpress. Zij zeggen dat het is bezorgd en dat ze daarvoor een handtekening hebben, dat kan natuurlijk niet. Ook accepteren zij niet de tracking gegevens die ik gestuurd heb. Ze vragen om bewijs dat het retour gezonden is.

Het valt niet mee om hier een klacht in te dienen, graag een reactie via mail. Mijn e mail is michael061070@hotmail.com

Vr.gr. Michael Hutzezon

De oplossing

Graag wil ik dat jullie contact opnemen met de afzender of Aliexpress, zodat ik mijn geld terug krijg.

Ik heb ze al de track en trace link van PostNL gestuurd maar dat wordt niet gezien als bewijs dat het terug gestuurd is. Dit omdat ze een handtekening hebben dat het pakket afgeleverd is, wat natuurlijk erg raar is omdat het pakket nooit is bezorgd.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het lijkt erop dat uw pakket retour is gestuurd wegens een fout in de adressering/het label. Dit zou de afzender uiteindelijk ook moeten kunnen zien in hun Track & Trace systeem.

    U dient zelf contact met ze op te nemen, om ze hiervan op de hoogte te stellen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
klachtPostNL
Datum
Uiteindelijke oplossing
De Status van mijn pakket staat nog steeds op afgeleverd. Ook op de site van PostNL internationalparceltracking.com. Wel zie ik bij de tracking gebeurtenissen , Zending retour afzender, geadresseerde onjuist. Op de detail page van Post.NL staat weer iets anders, namelijk; 21-11-2020 10:21 The item is refused by addressee Een puinhoop dus. Volgens PostNL heeft de onjuiste geadresseerde het pakketje eerst ontvangen en toen het pakketje alsnog geweigerd en is het terug gestuurd. Een erg vreemde gang van zaken dus, zeker omdat de postbode zes minuten na dat het pakketje was afgeleverd, de status heeft veranderd naar terug gestuurd! Zonder tracking code of iets. Voor niemand meer te controleren waar het pakketje gebleven is. Het ziet er allemaal erg frauduleus uit,
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen