Klacht POSTNL: Pakket gedumpt in de vuilcontainer

Gepikeerd080819

"We hebben je gemist", staat op het niet/thuis/briefje van Post NL. Je zou verwachten dat de bezorger dan terugkomt om je thuis aan te treffen, om het pakket netjes f te geven.
Nou neen, dat is een stap te ver voor die roekeloze bezorger. Want die gooit doodleuk het pakketje in de vuilcontainer en heeft ook nog de gore moed om een briefje bij je in de brievenbus te doen!
Zo respectloos. Geen respect voor het `werk` dat men doet, noch voor de klant.

Klacht ingediend bij klantenservice. Maar reken niet op een terugkoppeling, want "daar doen ze niet aan", werd mij verteld. Wat heeft het voor zin om een klacht in te dienen als er niet eens een terugkoppeling komt over de afhandeling?

Bovendien, in het pakketje zat een artikel van ruim 80 euro. Wat zou er gebeurd zijn als ik met vakantie was en mijn buren de container op de hoek hadden moeten aanbieden? Weg pakket!! Dit is toch geen dienstverlening, PostNL???? Ik ben laaiend!
Ik eis een excuus van de manager of de hufter zelf die het pakket in de container heeft gedumpt.

Als ik andere klachten lees, vraag ik mij af of en wanneer dit bedrijf dit probleem echt gaat aanpakken!

Geachte heer, mevrouw

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van pakketten op uw adres niet goed verloopt. U geeft aan dat uw pakket in de vuilcontainer is achtergelaten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Mijn excuses voor deze situatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Op basis van uw gegevens zie ik inderdaad reeds meldingen over de de bezorging op uw adres, ik zie dat er gisteren door u nog een klacht is ingediend. Het feit dat er geen terugkoppeling volgt bij dergelijke meldingen betekent niet dat klachten niet serieus worden genomen. Deze meldingen komen terecht bij de leidinggevende van de bezorgafdeling, hij/zij zal de verantwoordelijke medewerker aanspreken op de manier van bezorgen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u zelf geen persoonlijke terugkoppeling. Het is aan de leidinggevende om gepaste actie te ondernemen, mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zeker zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen. Indien een bezorger geen verbetering laat zien na herhaaldelijke meldingen zal dit consequenties hebben voor zijn werk. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Gepikeerd080819
Uiteindelijke oplossing N.a.v. deze klacht heb ik een standaard terugkoppeling ontvangen, waarin werd vermeld dat de bezorger was aangesproken over de gang van zaken. Echter, prompt 2 dagen later heeft dezelfde bezorger (stel ik vast op basis van het handschrift op het niet thuis briefje) een tweede pakket wederom in de vuilcontainer gedumpt. Ik heb hierover langer dan 20 minuten gebeld met de klantenservice! Dat kost ook geld! De bezorging van pakketten is altijd goed verlopen. Ik denk dat ik te maken heb gehad met een invalkracht ivm vakantie. Maar ik ben wel teleurgesteld over de klachtafhandeling door PostNL.