Opgelost door POSTNL: Pakket-gemist-e-mail over verkeerde adres

content Opgelost
SaartjeGeelen

Sinds 1 juli is er geen "we-hebben-u-gemist-briefje" meer. Prima initiatief! Echter... Ik ontving eergisteren een e-mail dat ik een aangetekend pakket gemist zou hebben van een overheidsinstantie. Bij nadere inspectie blijkt dat het adres niet juist is. Het is niet mijn adres op de verpakking, maar die van mijn buren. Die buren hebben echter geen PostNL-app en ook geen account bij PostNL. Zij ontvingen dus geen enkele melding.

Ik heb de klantenservice van PostNL tweemaal gebeld om om opheldering te vragen en ervoor te zorgen dat op mijn e-mailadres geen meldingen binnen komen voor post van de buren. Daar wees ik erop dat op de website van PostNL tevens staat vermeld dat in geval van een zending die onder de universele postdienst valt en er geen e-mailadres bekend is voor dat adres, er altijd toch een briefje wordt achtergelaten. Daarop werd ik door de telefoniste min of meer tot leugenaar uitgemaakt.

In mijn PostNL-account staan mijn gegevens correct ingevuld, dus ik wil weten hoe dit fout kan zijn gelopen, zodat het in de toekomst niet weer voorkomt en ook voorkomen wordt.
Heb vanochtend weer een mail ontvangen voor het verkeerde adres. Wellicht is er verwerkingstijd nodig, maar op dit moment kan ik nog niet zeggen dat het opgelost is. Ik houd het in de gaten.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de digitale kennisgeving die u heeft ontvangen via e-mail. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u een digitale kennisgeving heeft ontvangen voor een pakket dat niet voor uw adres bestemd was. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is de Track & Trace code van dit pakket?

- Wat is de naam en het adres van uw buren?

- Staat uw adres correct in de privé informatie of hoort hier nog een toevoeging bij?

SaartjeGeelen
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Hartelijk bedankt voor de informatie, helaas is echter de toevoeging in uw account weggevallen bij deze melding. Ik heb echter een eerdere melding van u gevonden en hierop heb ik de klacht aangemaakt zodat het onderzocht kan worden.