Klacht POSTNL: pakket in de container gelegd zonder toestemming en de container is geleegd.

Klachtnummer
# 555518
Gebruiker
Ikweethetnietmeer
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De bezorger van postnl heeft mijn pakket in de container gelegd bij het bezorgadres. De ontvanger was op vakantie en de container is door de buren aan de straat gezet. Op het niet thuis briefje is ook geschreven dat het in de papiercontainer is gelegd. Nu is het pakket kwijt door een persoonlijke fout van postnl. De bezorger had het pakket bij een afleverpunt moeten afleveren. Dit is niet gebeurd en nu neemt postnl ook niet te verantwoordelijkheid om dit pakket te vergoeden. Dan had ik maar een verzekering moeten nemen terwijl ze zelf fouten maken in hun eigen gestelde voorwaarden. Ik zou graag mijn fotoboek vergoed willen hebben, ik wacht nu al 6 weken en ik krijg te horen dat de klacht opgelost is. Nou de klacht is helemaal niet opgelost.

De oplossing

Ik wil mijn aankoopbedrag van het fotoboek terug

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer / mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw pakket tijdens uw vakantie in de container is gelegd in plaats van bij de buren bezorgd of bij een afhaallocatie gebracht. Ik begrijp dat uw pakket nu kwijt is en bied mijn excuses hiervoor aan.

    Uw eerdere meldingen zijn doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en de betreffende medewerker heeft een aantekening in zijn dossier gekregen. Helaas kan ik er niet voor zorgdragen dat de poststukken die verloren zijn gegaan bij u terug komen.

    Voor vergoeding van eventuele schade verwijs ik u door naar de afzender(s) van uw poststukken. Deze kunnen bij PostNL melding maken van dit voorval om samen tot een oplossing te komen. De reden dat ik u verwijs naar de afzender heeft te maken met het feit dat de afzender onze opdrachtgever is en hiermee de partij om een eventuele schadevergoeding aan te vragen. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ondervonden ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Ikweethetnietmeer
    Datum
    Hallo,

    Bedankt voor de reactie. Ik ben de afzender en ik heb al meerdere keren contact gehad. Ik krijg steeds de reactie terug dat er samen naar een oplossing gekeken kan worden maar er wordt niet gekeken naar een oplossing.
    Door deze zin constant overal aan toe te voegen lijkt het alsof jullie erg klantvriendelijk en bereid zijn om tot een oplossing te komen maar al met al gebeurd dat gewoon niet.

    Alle medewerkers die ik via de telefoon spreek kunnen niks voor mij betekenen.

    Wie gaat er dan eindelijk meedenken in een oplossing voor de fout die door jullie bedrijf is gemaakt?
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw nieuwe reactie. Zoals telefonisch besproken vind ik dit een bijzonder vervelende situatie. Daarom heb ik uw melding doorgezet naar onze onderzoeksafdeling. Mijn collega van de onderzoeksafdeling neemt binnen drie werkdagen contact met u op voor de verdere afhandeling van uw klacht. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak!

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen