Klacht POSTNL: Pakket is bezorgd volgens de track & trace, echter nooit ontvangen - bewijs op camera!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 320782
Gebruiker
Mlight
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakket staat op status bezorgd, maar er is nooit een bezorger geweest. Post NL doet helemaal niets om ook maar te achterhalen wat er met het pakket is gebeurd ondanks bewijs op camerabeelden dat er nooit een Post NL bus in de buurt van ons huis geweest is met het betreffende pakket. Volgens Post NL moet de verzender dan maar zorgen voor een ''passende oplossing'' voor het feit dat spullen die via Post NL verzonden worden verduisterd worden. Het pakket is immers ''onverzekerd'' verstuurd dus dan mag het blijkbaar zomaar verdwijnen en heeft Post NL blijkbaar geen enkele behoefte om vast te stellen welke bezorger niet te vertrouwen is.

De oplossing

Zoek uit wie de bezorger is en vraag na wat er met het pakket gebeurd is, als dit niet bekend is bij de betreffende bezorger dan graag zijn of haar persoonsinformatie verstrekken zodat we aangifte kunnen doen van verduistering.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Ligtenberg.

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakketje niet heeft ontvangen, terwijl in de Track & Trace code wel staat dat hij is bezorgd. Daarnaast is er geen bezorger bij u voor de deur geweest. Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor alle ongemak. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb in de Track & Trace gekeken en ik zie inderdaad hetzelfde. Heeft u ondertussen al navraag gedaan bij de buren? Wellicht is daar wat bezorgd. Mocht daar niks bezorgd zijn dan vermoed ik dat er een foutieve scan is gemaakt. In dat geval adviseren we altijd even 2 werkdagen af te wachten, omdat het pakketje in de meeste gevallen binnen die periode weer opduikt.

    Mocht u dan nog steeds niks ontvangen hebben kunt u het beste contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender kan dan weer contact opnemen met ons.

    Mijn oprechte excuses voor alle ongemak en ik hoop dat ik u op deze wijze voldoende heb geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Daisy
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mlight
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen