Klacht POSTNL: Pakket is helaas defect bij de ontvanger aangeboden, en is daarom geweigerd en retour gezonden

Stokje#123

Pakket is helaas defect bij de ontvanger aangeboden, en is daarom geweigerd en retour gezonden, goed ingepakte golfclubs met waarde van € 230 zijn gewoon doormidden gebroken omdat er iemand naar alle waarschijnlijkheid op heeft gestaan anders zijn de clubs bijna niet kapot te krijgen, helaas heb ik het pakket niet verzekerd verzonden omdat ik ook al € 12,71 moest betalen i.v.m. lengte van clubs.
Het vervelende in deze is dat op het moment van afgeven van pakket bij postkantoor ik de volledige verantwoording over het pakket bij PostNL neerleg en er dan ook op moet vertrouwen dat men er zorgvuldig mee omgaat. Helaas is het wel wat simpel om te zeggen is niet verzekerd dus er is geen vergoeding. Ook als men er gewoon op gaat staan en de boel beschadigd raakt dus moet ik meer dan € 20 betalen om het goed bezorgd te krijgen.

Graag een redelijke vergoeding van de ontstaande schade

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht over de beschadiging van uw pakket. U zou graag een vergoeding willen ondanks dat de zending onverzekerd is verzonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ten eerste wil ik u mijn excuses aanbieden voor het feit dat uw zending beschadigd is geraakt. Ik kan me voorstellen dat u daar niet blij mee bent. Ik heb het allemaal nagekeken en moet me hierbij aansluiten bij de reactie die u eerder ook heeft gehad. Zoals aangegeven is de zending niet verzekerd verzonden. Bij schade of vermissing is er geen recht op een vergoeding. Hoe spijtig het ook is. Daarnaast ben t u zelf verantwoordelijk over de wijze waarop u de zending verstuurd. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een schadevergoeding dan kan dat vanaf 1,65 euro extra.

Stokje#123
Geen oplossing, PostNl schermen zich af met verzekerd pakket, maar dit heeft toch echt te maken met een fout van een van hun medewerkers en ik neem toch aan dat het personeel bij Postnl verzekerd is, het breken van Golfclubs heeft niets te maken met een beschadiging of een vermissing van een pakket maar gewoon een grote fout van de vervoerde. Daarom ben ik ook van mening dat door zo'n fout het niet uitmaakt of het pakket nu wel of niet verzekerd is de schade ten alle tijden vergoed moet worden.

Ook een klacht indienen over ?