Opgelost door POSTNL: Pakket is in nederland maar blijft hangen in het proces.

sad Opgelost
JAM

Pakket uit china wordt maar niet bezorgd. Via internationale track & Trace zie ik de (laatste) status:
vr 5 apr.19:55Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie

Echter deze status is nu al weken niet gewijzigd, pakket blijft maar "hangen". Wel staat er bij wat ik bij het ophalen moet betalen. De douane-handelingen zijn dus al wel afgehandeld.

Graag pakket naar afhaalpunt sturen

JAM
    Reaktie (oorverdovend stil) is precies wat ik tot nu toe van PostNL krijg.....

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

In mijn systeem kan ik zien dat u de aanvullende informatie betreft uw pakket heeft aangeleverd en deze inmiddels in handeling is genomen. Helaas hebben we nog geen bevestiging ontvangen dat de inklaring van uw zending is afgerond. Graag wil ik voor u een bericht sturen naar onze afdeling Inklaringen om na te vragen waarom dit nog niet is gebeurd.

- Uw e-mailadres

Alle Q&A hebben het over track en trace, ik heb er 4 gevonden, heel vreemd:
    op postnl.post: 01-04-2019 08:17 Item on hold at customs, waiting for information from recipient
    op www.internationalparceltracking.com: vr 5 apr.19:55 Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie
    op jouwpostnl.nl track met 3s-code: Bezorgmoment Maandag 8 april 12.15 - 14.45 uur
    op jouwpostnl.nl track met LX-code: Bezorgmoment Dinsdag 9 april op PostNL vestiging Geen tijdvak bekend + melding van bijbetalen

De laatste 3 zijn in ieder geval niet waar!

Vriendelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Zojuist heb ik een melding uitgezet naar onze afdeling Inklaringen met de vraag naar uw zending te kijken. Doorgaans wordt hier geen terugkoppeling op gegeven maar mocht u willen informeren naar de status van deze melding mag u later contact met ons opnemen onder het casenummer 06949981.

Hiermee hoop ik u naar voldoening te hebben geïnfomeerd. Mocht u nu of in de toekomst vragen hebben bent u welkom contact op te nemen met onze Klantenservice.

JAM
We hebben het doorgegeven, zoek het zelf maar verder uit... Opeens kreeg ik een brief dat het pakje bij een PostNL-punt opgehaald kon worden, de klacht zelf is dus opgelost. Echter de informatieverstrekking is ronduit bedroevend. Er zijn nog diverse statussen getoond op track & trace die allemaal fout bleken. Nu ik het pakje thuis heb staat er eindelijk een correcte status. Ik heb dus ook geen idee of het probleem bij PostNL ligt of bij de douane/belastingdienst. In ieder geval is het PostNL die via t&t foute informatie verstrekt....