Opgelost door POSTNL: Pakket is kwijt geraakt in Frankrijk zonder te zijn aangekomen en geen hulp om het te vinden.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 559378
Gebruiker
PakketWeg
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Pakket verstuurd naar Frankrijk via PostNL. Track&Trace werkt niet. Pakket is onvindbaar en niet aangekomen. Er wordt bij navraag bij PostNL maar verwezen naar de franse collega's.
Zelf verantwoordelijkheid nemen voor eigen fout en het zelf op zijn minst nazoeken is er blijkbaar niet bij.

Gewenste oplossing

Uitzoeken waar het pakket is gebleven en zelf contract opnemen met Franse collega's. Dus niet het probleem leggen bij de klant die ook niet precies weet wat de beste manier is om dit te achterhalen.

Op het pakket zit daarnaast ook het originele retourlabel waar alles op staat. Zowel adres en telefoonnummer van het beoogde ontvanger, als die van de zender (mijn adres).
Geboden oplossing
Ik ben benaderd door een medewerker die heel meewerkend leek. Ik moest een formulier invullen en dan zou ik binnen 3 dagen benaderd worden over hoe het verder ging. Dit is dus niet gebeurd. Het blijkt dat zowel er een verkeerde postcode op is gezet alsmede dat er geen retour adres is overgenomen. Dit gaat nu betekenen (zegt een niet al te vriendelijke dame) dat ik zo'n 6 weken moet wachten totdat het ergens terug komt in nederland. En dan zal het waarschijnlijk terug kunnen komen. Alles bij elkaar niet echt een goede ervaring en de afloop blijft nog ongewis. En ik blijf ook het verantwoordelijkheidsgevoel missen van PostNL om dit te willen oplossen. Uiteindelijk is het pakket weer terug bezorgd. De doos gescheurd. Alles bij elkaar verre van een schoonheidsprijs. En dan nog 13 Eur voor het transport moeten betalen dat niet is aangekomen door het adres fout over te nemen klinkt ook niet optimaal.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van een door u verzonden pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag geef ik nog een korte samenvatting van ons telefoongesprek.

    Zoals telefonisch besproken vind ik het erg jammer dat uw pakket nog niet bij de geadresseerde in Frankrijk is bezorgd, nogmaals mijn excuses hiervoor. Een zending naar Frankrijk is normaal gesproken twee tot vier werkdagen onderweg. Ik heb geprobeerd om te achterhalen waarom uw zending niet binnen die periode is bezorgd, maar dit is helaas niet gelukt. Wanneer uw zending te lang onderweg is, dan kunnen wij voor u uitzoeken waar uw zending is. Daarom heb ik u direct een e-mail gestuurd met een link naar het webformulier waarmee u het onderzoek start. Mijn collega neemt binnen drie werkdagen contact met u op over de verdere afhandeling.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen