Klacht POSTNL: Pakket is niet bezorg, T&T zegt van wel

Jeroen

een pakketje is niet bezorgd, maar volgens de track and trace code is dat wel gebeurd. Daarna contact opgenomen met post.nl middels de telefoon. Het begon met 5 keer de track and trace code opnoemen alvorens de dame er achter kwam dat ik als laatste ook nog een 1 opnoemde. Pas toen zag ze dat het pakketje volgens deze t&t code bezorgd was. Maar dat had ik ook al gezegd, Vervolgens zegt ze dat ik rustig moet wachten dat het 5 dagen kan duren voor het bezorgd kan worden.... ?? Hoe dan? Waarvoor krijg ik een t&t code ? Als de t&t code zegt dat het bezorgd is, moet het toch ook bezorgd zijn. Nee zegt ze het is nu druk dus het kan goed tot zaterdag duren, 5 dagen na verzending. Weer geprobeerd uit te leggen dat het doel van een t&t code is om het pakket te kunnen volgen. Ja zegt ze maar het is druk, dus kan het 5 dagen duren. Ik een stap terug, de status was vandaag bezorgen tussen 16:15 en 18:45. Dit is dus ook niet waar? Geen antwoord meer. Uiteindelijk zegt ze dat het foute scans zijn. Dus dan vraag ik hoe weet u dat? waarom ligt mijn pakket niet bijvoorbeeld op een fout adres? geen antwoord daarop, alleen het verzoek om tot zaterdag te wachten, en dan de afzender te vragen om met Post Nl in contact te gaan treden als ik het pallet nog niet heb. Wat is dit voor een vreemde toestand. Hoe kan het zijn dat een t&t aangeeft dat een pakket volgens schema bezorgd is, en iemand van het contactcentrum zegt dat je dan nog wel 5 dagen zou moeten wachten tot het werkelijk bezorgd wordt. Ik geloof dit niet, en anders de T&T codes per direct afschaffen. Ik wil weten waar mijn pakket is, en wanneer ik dit krijg

Uitzoeken waar mijn pakket is, en aangeven wanneer ik dit krijg. Plus uitleggen waarom T&T kan aangeven dat het pakket bezorgd is, terwijl dit volgens de klantenservice nog best 5 dagen kan duren ivm de drukte,

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het gebruik van de Track & Trace. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De Track & Trace zou pakketten inderdaad moeten traceren. Echter zien we door de drukte dat het wel eens voor kan komen dat de bezorger een pakket per ongeluk te vroeg scant en het er daarna alsnog binnen een aantal dagen is.

Door deze gemaakte scan, kan ook ik op dit moment niet zien waar het pakket precies is. Vandaar dat het verzoek is om de bezorging tot en met zaterdag af te wachten. Is het er zaterdagavond om 22:00 uur nog niet, dan kunt u het beste contact met de afzender opnemen. De afzender zal u dan van een passende oplossing kunnen voorzien en kan uiteraard contact met PostNL opnemen hierover.

Jeroen
Dit is geen klachtafhandeling, dit is een wanprestatie. We scannen een pakketje als zijnde bezorgd, dat komt door de drukte, en als u het niet krijgt dan moet de afzender dat maar met u oplossen. Post nl scant zonder te bezorgen, raakt een pakket kwijt, en voelt zich dan niet geroepen om haar verantwoordelijkheid te nemen. Wat een oplossing