Klacht POSTNL: Pakket is nooit bezorgd, geen berichtgeving en ligt nu op een verre locatie.

J.L.R.A Defize

groot product besteld dat bezorgd zou worden door PostNL
Na lang wachten en niets gehoord te hebben neem ik contact op met de leverancier, deze heeft het verzonden. Na zoeken blijkt het pakket op een Postlocatie te zijn aangeland ver uit mijn buurt en moeilijk te bereiken.
Ook is het een pakket dat voor mij moeilijk is te vervoeren. PostNl is moeilijk bereikbaar, chat werkt niet, geen email mogelijk en telefonisch 50 wachtenden voor u. Uiteindelijk toch lang aan de telefoon gehangen en gevraagd of het pakket evt. intern zou kunnen worden verstuurd zodat ik het in mijn buurt kan ophalen. Verbinding werd verbroken...!

In de eerste plaats een duidelijke communicatie. Als ik geweten zou hebben dat het op een bepaalde dag bezorgd zou worden had ik iets kunnen regelen. De trackingssite was niet beschikbaar. Fijn zou het geweest zijn wanneer PostNl mij tegemoet was gekomen door het naar een locatie over te brengen dat voor mij beter bereikbaar zou zijn.

Geachte heer/mevrouw Defize,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending naar een afhaalkantoor gebracht is welke voor u niet dicht in de buurt ligt. Dit heb ik voor u gecontroleerd en ik zie dat dit helaas wel de locatie is die aan uw adres gekoppeld is. Als u de bezorging niet wijzigt zal een pakket naar dit kantoor gaan. Via de app of de website kunt u de bezorging vaak wel eerder wijzigen naar een ander afhaalkantoor.

Hopelijk gaat het een volgende keer een stuk makkelijker voor u. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet de meest gewenste gang van zaken is. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben kunt u contact opnemen met PostNL via www.postnl.nl/klantenservice.

Bram
    PostNL