Klacht POSTNL: Pakket is op magische wijze kwijtgeraakt door postnl.

Jopiee

Pakket is kwijtgeraakt in het sorteerproces.

Geen pakketten meer 'kwijtraken'

Jopiee
    Door toedoen van Postnl is mijn pakket twv 300€ verdwenen... Geadviseerd wordt door postnl om de verantwoordelijkheid terug te leggen bij de afzender. Beetje maf omdat Postnl het pakket achterover heeft gedrukt. Ben ik nou genoodzaakt om aangifte tegen postnl te doen?
    Geachte heer/mevrouw Peters,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het pakket ter waarde van €300 niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u hier ontzettend over baalt. Mijn excuses voor het ongemak. Graag wil ik u meer informatie geven waarom u bent verwezen om contact op te nemen met de afzender.

De afzender heeft een overeenkomst met ons afgesloten. De afzender heeft betaald voor het versturen van de zending en is in deze situatie onze opdrachtgever. Als opdrachtgever kan de afzender een onderzoek aanvragen of navraag doen om na te gaan waar het pakket is gebleven. Als het pakket wordt gevonden, kan het pakket alsnog naar u verstuurd worden. Echter moet de afzender het onderzoek of de navraag zelf bij ons aanvragen, omdat wij een overeenkomst met de afzender hebben afgesloten en niet met u als geadresseerde. Om die reden kan ik voor u geen onderzoek of navraag laten doen.

Mocht in het ergste geval het pakket niet worden gevonden, dan ligt het aan de verzendwijze of de afzender een schadevergoeding kan krijgen. Wij maken onderscheid in verzekerde en onverzekerde zendingen. Als de afzender heeft gekozen voor een verzekerde zending, kan hij van PostNL een schadevergoeding krijgen. Als de afzender heeft gekozen voor een onverzekerde zending, kan hij geen schadevergoeding van PostNL krijgen. De afzender heeft zelf gekozen voor de manier van verzenden en is hiermee automatisch akkoord gegaan met onze voorwaarden. Gezien de afzender ook een overeenkomst heeft afgesloten met u, zal hij u een passende oplossing aan moeten bieden wanneer het pakket kwijt is geraakt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Minke
    PostNL