Klacht POSTNL: Pakket is verzonden en teruggestuurd zonder goede reden naar afzender!!

Saraah

23 september heb ik een order geplaatst op Etsy.com
De leverancier zit in Hong Kong en zij heeft het pakket naar mij in Nederland gestuurd met het JUISTE adres.

Toen het pakket in Nederland aankwam hebben ze het weer teruggestuurd omdat het adres niet zou kloppen! Wij hebben het geverifieerd en HET ADRES STOND CORRECT OP HET PAKKET AANGEGEVEN!!!!

De leverancier heeft nu 2 x 22 euro moeten betalen omdat het pakket inmiddels weer bij haar is afgeleverd in Hong Kong.

Ik ben van mening dat Postnl deze 44 euro aan haar moet betalen aangezien zij geen fout heeft gemaakt!!

Saraah
    Ik heb een foto van het pakket ontvangen en ze hebben in Nederland een sticker over het adres geplakt!!

Ik kan die foto niet naar jullie sturen!! Of wel??

Geachte heer/mevrouw Van der Meer,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een voor u bestemd pakket uit Hong Kong, ten onrechte retour is gezonden naar de afzender. Ik begrijp dat u hier niet bij mee bent.

Het is helaas niet mogelijk om via deze website foto’s mee te sturen. Ik vind het erg spijtig dat de afzender nu nogmaals verzendkosten heeft moeten betalen. De afzender kan volgens internationale afspraken in het land van verzending een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf. Afhankelijk van de voorwaarden komt de afzender in aanmerking voor een vergoeding van de verzendkosten. Mijn excuses voor de overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar