Klacht POSTNL: Pakket komt niet aan, postnl kan niets voor me doen.

Robert

Post met ub barcode, waar 10 euro voor betaald is om te bezorgen, komt niet aan. Postnl zegt heel gemakkelijk: we kunnen niet onderzoeken waar het pakket is gebleven. Verder kunnen ze niets voor me doen.

Onderzoeken waar het pakket is gebleven of compensatie voor geleden schade.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket dat u naar het buitenland heeft gestuurd. Uw pakket zonder track en trace code is niet bij de geadresseerde afgeleverd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is voor zowel u als de geadresseerde een enorme teleurstelling dat het pakket niet is bezorgd. Dat kan ik me in ieder geval heel goed voorstellen. Ik snap dat u graag wilt dat wordt uitgezocht waar het pakket is gebleven, maar dat is vanwege de gekozen verzendmethode inderdaad niet mogelijk.

Gezien u geen aanvullende diensten heeft gebruikt is er geen recht op een schadevergoeding bij schade aan of verlies van de zending of de inhoud ervan. U bent akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden van PostNL op het moment dat u voor deze dienst heeft gekozen en hiervan gebruik heeft gemaakt.

Volgens mijn informatie staat uw klacht in het systeem geregistreerd. Deze klacht gebruiken wij om de interne processen en de dienstverlening te kunnen verbeteren. Tevens kunnen we monitoren of er structurele problemen gaande zijn en waar mogelijk deze oplossen.