Klacht POSTNL: Pakket komt niet bij de geadresseerde aan.

J. Bisschops

Op 22-2-2017 stuur ik een pakket naar mijn dochter in Ierland. Ik kies voor standaard verzending zonder Track and Trace. Als het pakket na enkele weken nog steeds niet is bezorgd vul ik een Navraag Formulier Pakketzendingen in en stuur het naar PostNL. Enkele dagen later ontvang ik dit formulier retour met een begeleidende brief: zonder T&T kan men het pakket niet opsporen. In de enveloppe bevindt zich overigens óók nog een Navraagformulier van een andere klant! Zo raakt PostNL kennelijk ook nog deze correspondentie kwijt. Ik heb dit formulier maar teruggestuurd.
Enkele weken geleden stuurde een andere dochter een pakket naar haar zus in Ierland, deze keer mét T&T. Ook dat komt niet aan: T&T zegt, dat het pakket zich in Ierland bevindt, maar daarbij houdt het op. Mijn dochter in Ierland heeft navraag gedaan bij de postbode en op het postkantoor, maar die kunnen niets met de Nederlandse T&T-code. De adressering is volgens de Ierse post in orde, dus daar ligt het niet aan.

Ik verlang van PostNL, dat ze zich meer inspant niet-bezorgde pakketten op te sporen, indien nodig in overleg met buitenlandse collega-bedrijven.

Geachte heer/mevrouw Bisschops,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Ik begrijp dat een door u verzonden pakket niet is aangekomen bij uw dochter in Ierland en dat ook een ander pakket, verzonden door uw andere dochter, niet is aangekomen. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat u ook reeds schriftelijk contact met ons heeft opgenomen in verband met het door u verzonden pakket. Omdat dit een pakket zonder track&trace betreft zijn de mogelijkheden beperkt en kunnen we geen onderzoek naar de betreffende zending instellen. De klacht is uiteraard geregistreerd om onze dienstverlening en de kwaliteit van de bezorging te kunnen verbeteren. Omdat uw dochter de verzender van het andere pakket is verzoek ik u haar te vragen contact met ons op te nemen, mocht dit nog niet gebeurd zijn. Indien het gaat om een zending met track&trace kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn en indien het te lang duurt een onderzoek opstarten om de situatie verder te onderzoeken. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar

J. Bisschops