Klacht POSTNL: Pakket kon niet onderschept worden ondanks fraude

MKfraudefighter

Een pakket verstuurd naar Engeland, een product die ik via marktplaats heb verkocht aan iemand. Bleek een paar minuten na het afgeven van mijn pakket bij een postNL punt dat deze man mij gefraudeerd heeft en zijn aankoop niet ging betalen. Langs de PostNL punt weer geweest, bleek mijn pakket al opgehaald te zijn. De hele dag gebeld met de klantenservice. 2 medewerkers bleven zeggen dat ze mijn pakket niet konden onderscheppen. Een andere heeft een melding bij mijn pakket gezet dat die teruggestuurd moest worden als die in het depot is aangekomen. Verder konden de medewerkers gedurende TWEE DAGEN niet zien waar het pakket is gebleven. Na een dag weer 2x gebeld en werd de telefoon in mijn gezicht opgehangen omdat ze niks konden doen. Ik mocht niet met een leidinggevende praten. WAT EEN SLECHTE SERVICE. PostNL werkt graag mee aan fraude want anders is het te moeilijk en klantvriendelijkheid.. die is er zeker niet.

Ik wil dat PostNL actie neemt om mijn pakket te stoppen en dat ze contact opnemen met de Britse partner als het nodig is wanneer het pakket daar aankomt. Ik wil excuses vanwege het feit dat er in mijn gezicht werd opgehangen en als het allemaal niet lukt moet deze pakket beschouwd worden als verloren en het verzekerde waarde teruggestort.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket heeft verzonden naar Engeland en vermoedelijk bent opgelicht door de koper. Ik kan me voorstellen dat u hier graag een oplossing voor wilt en het pakket wilt annuleren. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het erg vervelend voor u dat u een pakket heeft verstuurd naar een vermoedelijke oplichter, helaas is het niet mogelijk om uw pakket uit het bezorgproces te halen en retour afzender te versturen. PostNL is enkel verantwoordelijk voor het vervoeren van de zending. U kunt uw vermoedens kenbaar maken aan de politie. Via https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen kunt u eventueel aangifte doen. PostNL speelt hier geen rol in, het spijt me dat ik u hierbij niet van dienst kan zijn.

MKfraudefighter
Niks