Klacht POSTNL: Pakket kwam niet aan na fout bezorger

wpeetje

Ik krijg een bericht dat mijn pakket is bezorgd, terwijl er niets is bezorgd. Ik ben gewoon thuis, en er niet eens is aangebeld. Ik bel meteen met PostNL omdat ik het raar vind. De medewerker die ik aan de telefoon krijg doet direct navraag: het is een vergissing. De bezorger heeft het per ongeluk op bezorgd gezet, maar is nog onderweg en het wordt dezelfde dag nog geleverd. De medewerker zet een melding in het systeem dat de bezorger er door zijn leidinggevende op zal worden aangesproken dat hij dit zo heeft gedaan, want het is niet toegestaan uiteraard.

Er komt geen pakketje, en de dag daarna ook niet. Ik bel nog een keer met PostNL. Er is in hun systeem niets te vinden over mijn vorig telefoontje, en het bericht dat ze in het systeem hebben gezet richting de leidinggevende, heeft geen gevolg gekregen. Ze raden me aan nog te wachten, maar er komt niets meer.

En hoe moet het nu verder? Het gaat om een pakket dat niet vervangbaar is (want marktplaats en de verkoper kan geen nieuwe sturen), er is duidelijk een fout gemaakt aan jullie kant, namelijk bij de bezorger. Maar daarvan is niets te vinden in het systeem. Hier staat gewoon dat het is bezorgd, misschien is het gestolen in uw gang. Nee, zeg ik. Het stond al op bezorgd toen de bezorger het per ongeluk op bezorgd had gezet. En ik was thuis toen hij het zou bezorgen en hij heeft niet aangebeld.

Maar er is niets aan te doen. Er komt geen excuus. Er komt geen vergoeding voor de geleden schade. Het pakketje is immers niet verzekerd, en dan krijg je geen vergoeding als het kwijt raakt. Ongeacht dat er een fout is gemaakt door de bezorger.

Ik wil vergoeding voor de geleden schade omdat er een fout is gemaakt door PostNL. Het gaat om 47 EUR.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een naar u verzonden pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat jammer dat aangegeven wordt dat uw zending is afgeleverd, maar u deze niet heeft ontvangen. Namens PostNL excuses, natuurlijk kan ik mij indenken dat u ongerust bent en graag geef ik uitleg.

Volgens track & trace is de zending op 01-09 afgeleverd op het opgegeven adres. Mijn advies is na te vragen of iemand anders uw zending heeft aangenomen, misschien een huisgenoot of één van de buren. Omdat is gekozen voor een verzendwijze waarbij niet voor ontvangst hoeft te worden getekend, is niet te achterhalen wie de zending heeft aangenomen en is onderzoek jammer genoeg niet mogelijk. Mocht niemand uw zending hebben aangenomen dan kunt u het beste contact opnemen met de afzender voor een oplossing.

wpeetje
Ik krijg niet het idee dat u mijn klacht gelezen heeft. Uiteraard heb ik dat allemaal gedaan en heeft het niets opgeleverd. Feit blijft staan dat uw medewerker zich niet aan de regels houdt en dat mijn pakket daarna zoek is geraakt. De verantwoordelijkheid ligt daarmee niet bij mij of de verzender.