Klacht POSTNL: pakket kwijt ?

E.J. Langedijk

Ik heb op 4/9 een brief gehad, gedateerd 3/9, waarin staat dat er een zending uit de VS is. Ik moet aangeven wat ik voor de zending betaald heb ( niks) en of ik de rekening wil opsturen waar dat uit blijkt: vervolgens kijk ik online en zie dat postNL al voor mij bepaald heeft dat het pakket 4.18 waard is en dat ik hem binnenkort op het postkantoor kan ophalen., maar dat de periode van online betalen a 6.80 voorbij is. Na 1 dag ???? Inmiddels zijn we 10 dagen verder en ik zie online dat de prijs inmiddels is opgelopen naar 7,14 maar nog steeds geen pakket of afhaal bericht,

mijn pakket zoeken, nogmaals bepalen hoeveel invoerrechten ik moet betalen ( in principe niks want het was een cadeautje ) en dan mij een bericht sturen waar en wanneer ik het kan ophalen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de kosten van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat u een brief heeft gehad om aan te geven wat de waarde is en u niet de gelegenheid heeft gehad om de zending online te betalen. Als u een account bij ons aanmaakt dan wordt er in de toekomst geen brief meer gestuurd maar krijgt u een betaal link.

U geeft aan dat u het niet eens bent met de kosten. Ik wil u adviseren om eerst de zending te betalen. Daar zit dan de factuur bij en daar staat ook op hoe u bezwaar kunt indienen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Momenteel is het drukker dan normaal met de invoer van pakketten uit het buitenland. Hierdoor kan uw pakket langer onderweg zijn. Ik wil u dan ook adviseren om regelmatig de track trace pagina te controleren.

E.J. Langedijk
wat een slecht verhaal, Ik heb al jaren een account bij postNL maar daarop geen betaal link ontvangen, sterker nog, toen ik contact met uw bedrijf opnam via facebook messenger kreeg ik te horen dat er volgens uw eigen administratie nooit een brief naar mij gestuurd is. Die brief ligt hier voor me ! Dus het kan u best spijten dat het niet goed gelopen is, maar de hele manier waarop dit georganiseerd is, is zeer slecht, terwijl u toch ruim vooraf wist dat deze regel ( ook betalen beneden de 22 euro) eraan zat te komen. Het is inmiddels nog zotter geworden: ik krijg nu net 16/9, een bericht dat ik het pakket gisteren kon ophalen, en heeft postnl ineens haast , als ik het niet binnen een paar dagen ophaal, sturen ze het terug ! Ik zal de gulle gever adviseren volgende keer een andere verZender te kiezen