Klacht POSTNL: Pakket kwijt geraakt

Annelea

Ik heb een aantal weken twee tassen aangeschaft via Marktplaats. Ik kreeg een track and tracenummer van de verzender en er stond bij dat hij 'morgen tussen 17:00 en 19:00' ofzoiets zou worden bezorgd. Dat gebeurde niet. Ik keek weer en ineens stond er 'onbekend' bij de bezorgtijd. Dit bleef zo. De verzender heeft een onderzoek aangevraagd en kreeg na een paar weken een brief met dat ze niets hebben gevonden. Omdat het niet verzekerd was, krijg ik nu niets terug en krijgt de verzender een pakketzegel. Zowel ik als de verzender hebben ook nog een duur 0900 nummer moeten bellen om duidelijkheid te krijgen over de te volgen procedure. Maar niets wordt vergoed. Het lijkt mij dat een medewerker van PostNL mijn pakket heeft gestolen (een pakket met twee tassen raak je niet zomaar kwijt), maar niet PostNL draait voor de kosten op, maar ik! 55 euro kwijt!

Ik wil graag een vergoeding voor de twee niet geleverde rugtassen. Door een fout binnen PostNL zijn deze kwijt, ik wil graag 55 euro terug, dan wel twee rugtassen.

Geachte heer, mevrouw Derwort, Hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat uw zending niet is aangekomen,er een onderzoek is opgestart en de uitslag hiervan helaas negatief was. Graag informeer ik u hierover. Ik heb het onderzoek voor u nagekeken, maar kan helaas niets voor u betekenen. Wanneer een zending verzonden is zonder aanvullende dienst en deze vermist of beschadigd raakt, is er jammer genoeg geen recht op een schadevergoeding. Voor €1,30 extra (zending met aanvullende dienst) is dit wel eventueel mogelijk. Mocht er sprake zijn van een vergoeding, heeft de afzender hier recht op omdat dit onze opdrachtgever is en voor de dienst heeft betaald. Ik begrijp dat dit zeer vervelend is en wil u namens PostNL excuses aanbieden voor deze situatie. Met vriendelijke groet,Irene
    Klantenservice PostNL
    Annelea
    Beste Irene, maar waarom is het dan oké voor jullie om zonder consequenties pakketten te laten verdwijnen? Ik begrijp niet dat dat gewoon geaccepteerd is binnen PostNL.. ; "ja, had je maar 1,30 extra moeten betalen." Hoezo? Voor 6,75 moet je maar afwachten of je pakket aankomt, voor 8 euro daarentegen is het ineens wel jullie verantwoordelijkheid. Dat is toch een malle begrijfsvoering?
    Annelea
    Trouwens, ik wil nog even twee dingen toevoegen.
    Je zegt dat je het onderzoek voor mij hebt nagekeken... hoe dan? Ik heb er geen track and tracenummer bij gegeven. Nu heb ik dus de indruk dat ik gewoon een standaard reactie heb gekregen.
    Verder heeft de verzender een pakketzegel ter compensatie gekregen, maar niet één van 8 euro, nee weer één van 6,75!!!! Wat is dat nou voor waardeloos iets? En waarom krijgt ze niet gewoon geld terug? De dienst is niet geleverd, dus geef het geld terug!
    Geachte heer, mevrouw Derwort, Ik snap dat het erg frustrerend is dat u uw zending niet heeft ontvangen. Mijn collega heeft het onderzoek van uw zending erbij gezocht met behulp van uw adres. Een standaard zending, zoals uw pakket is verstuurd, kost €6,75. Vandaar dat de verzender een pakketzegel van dit bedrag heeft ontvangen. Ik vind het erg jammer dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Er is echter wel een melding gemaakt en de verantwoordelijke personen zijn hierop aangesproken.Met vriendelijke groet,Lotte
    Annelea
    Ik wist wel dat 't nergens op uit zou draaien... Die 6,75 dienst is blijkbaar niet wenselijk als je wilt dat je pakket aankomt. Ik zou die dienst verwijderen uit jullie aanbod. Dit is toch niks.. En het lijkt mij juridisch gezien erg twijfelachtig dat de verzender niet geld terugkrijgt, maar een tegoedbon voor dezelfde dienst die net heeft gefaald. Als je per se een tegoedbon wilt geven en nog minimaal klantvriendelijk wilt zijn, geef dan die van 8 euro weg.