Klacht POSTNL: Pakket kwijt zonder oplossing of compensatie.

# 292021
Pieter12

Ik heb onlangs op Marktplaats voor 100 Euro een GoPro van een particulier gekocht. Omdat de verkoper ver bij mij vandaan woont heb ik besloten het pakket naar mijn huis te laten sturen.
De verkoper wilde dit wel doen maar wilde (uiteraard) ook vooraf betaald hebben. De verkoper heeft de dag na mijn betaling mij netjes een foto gestuurd van het verzendbewijs. Met andere woorden het pakket is in het bezit van PostNL. Na vier dagen geen pakket te hebben ontvangen navraag gedaan en het bleek dat het pakket is kwijt geraakt door PostNL. IK heb een onderzoek laten starten maar heb daar vervolgens niets meer over gehoord. Na navraag bij de verkoper blijkt hij uiteindelijk te horen te hebben gekregen dat mijn pakket is kwijt geraakt. Inmiddels zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij en kan ik dus nergens onderuit. Daarbij heeft de verkoper zicht ook keurig aan zijn afspraak gehouden.

Met andere woorden:
Ik heb netjes betaald (goederen en verzending)
De verkopende partij heeft alles met track en trace op de bus gedaan.
PostNL heeft niet gedaan waarvoor hij is betaald en heeft mijn goederen kwijt gemaakt.

Enige reactie die ik nog van PostNL heb gekregen is dat het pakket ook niet verzekerd verstuurd was!? Met andere woorden je betaald om iets van A naar B te laten brengen maar als je wilt dat we het ook echt doen moet je extra betalen.
Er zijn niet veel bedrijven die met dat verdienmodel weg komen

Volledige vergoeding van verzendkosten en goederen. Of gewoon mij pakketje leveren . Hij moet ergens zijn. We gaan er toch niet vanuit dat een van jullie medewerkers het per abuis mee naar huis heeft genomen?
Er is wederom niets opgelost. De verkoper heeft het pakket aan PostNL overhandigt en heeft daar ook een contract bij gekregen dat PostNL het in zij bezit heeft. Daarmee is ook de verantwoordelijkheid aan PostNL overgedragen. PostNL levert vervolgens niet aan mij en zegt dat ik mijn geld terug moet vragen bij de verkoper. De verkoper heeft echter niets verkeert gedaan dus ik ga het geld ook niet bij hem verhalen. Bijzonder is wel dat de verzendkosten a6,95€ zijn terug gegeven aan de verkoper in de vorm van een tegoed bon. (Kunnen ze het nog een keer proberen;)) De verkopende partij is zo vriendelijk geweest mij 25€ van de 106,95 € terug te storten om de pijn te verzachten. Eindresultaat : Verkoper 25€- Koper 75€- PostNL een Gorpo rijker. Blijf het bijzonder vinden.

Geachte heer Post,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat het pakket wat naar u verstuurd is niet is bezorgd. Ik reageer graag op uw bericht.

Ik begrijp uit uw bericht dat u via Marktplaats een GoPro van een particulier heeft gekocht. Deze heeft de afzender netjes verzonden maar vervolgens is het pakket verdwijnen en niet bij u bezorgd.
    Op 23-1 heeft de afzender hier een onderzoek voor opgestart. Tot mijn spijt, met een negatief resultaat. Omdat het pakket onverzekerd is verzonden, is er geen mogelijkheid tot restitutie.
    Ik vind dit zeer kwalijk, maar kan hier spijtig genoeg iets voor u aan veranderen.
    Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender om samen tot een oplossing te komen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nathan
    PostNL