Klacht POSTNL: Pakket kwijt zonder oplossing of compensatie.
Details
Klacht
Ik heb onlangs op Marktplaats voor 100 Euro een GoPro van een particulier gekocht. Omdat de verkoper ver bij mij vandaan woont heb ik besloten het pakket naar mijn huis te laten sturen.De verkoper wilde dit wel doen maar wilde (uiteraard) ook vooraf betaald hebben. De verkoper heeft de dag na mijn betaling mij netjes een foto gestuurd van het verzendbewijs. Met andere woorden het pakket is in het bezit van PostNL. Na vier dagen geen pakket te hebben ontvangen navraag gedaan en het bleek dat het pakket is kwijt geraakt door PostNL. IK heb een onderzoek laten starten maar heb daar vervolgens niets meer over gehoord. Na navraag bij de verkoper blijkt hij uiteindelijk te horen te hebben gekregen dat mijn pakket is kwijt geraakt. Inmiddels zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij en kan ik dus nergens onderuit. Daarbij heeft de verkoper zicht ook keurig aan zijn afspraak gehouden.
Met andere woorden:
Ik heb netjes betaald (goederen en verzending)
De verkopende partij heeft alles met track en trace op de bus gedaan.
PostNL heeft niet gedaan waarvoor hij is betaald en heeft mijn goederen kwijt gemaakt.
Enige reactie die ik nog van PostNL heb gekregen is dat het pakket ook niet verzekerd verstuurd was!? Met andere woorden je betaald om iets van A naar B te laten brengen maar als je wilt dat we het ook echt doen moet je extra betalen.
Er zijn niet veel bedrijven die met dat verdienmodel weg komen
Gewenste oplossing
Volledige vergoeding van verzendkosten en goederen. Of gewoon mij pakketje leveren . Hij moet ergens zijn. We gaan er toch niet vanuit dat een van jullie medewerkers het per abuis mee naar huis heeft genomen?- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.