Klacht POSTNL: Pakket kwijt

M.E.J. Pistoor

Post NL geeft aan dat de zending bezorg is, maar ik heb niets ontvanger.

Zou fijn zijn als Post NL gewoon hun werk zou doen.... elke keer als ik iets bestel (wat tot mijn grote teleurstelling helaas door deze slechte organisatie bezorgd wordt) gaat het mis. De afgelopen maanden is het bij elke bestelling weer raak. Ofwel het pakketje raakt kwijt, ofwel de bezorger zet het pakketje voor mijn deur belt aan en loopt doodleuk weg (het pakket onbeheerd achter gelaten) en vandaag een nieuwe om aan het rijtje toe te voegen: Post NL meld mij doodleuk dat ze de zending hebben bezorg, bij mij thuis nog wel. Dat is nou bijzonder want dit is niet het geval. En wat kun je als consument dan? Helemaal niets! Oftewel ik zit hier wederom met een zoekgeraakte bestelling, die door Post NL uit het systeem is geboekt als afgehandeld en waarvan ik de kosten al heb betaald en god weet waar dit pakketje nu is.

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwacht, maar dat u deze tot op heden (nog) niet heeft ontvangen. Ik vind het erg spijtig om dit te vernemen en wil u hier mijn welgemeende excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw code kan ik inderdaad zien dat uw pakket op uw adres zou zijn afgeleverd. Helaas is dit niet het geval. Echter is het pakket onverzekerd verzonden, waardoor de afzender eindverantwoordelijk blijft voor het pakket. Ik wil u daarom aanraden om contact hierover op te nemen met de afzender. De afzender kan u een passende oplossing bieden en het vervolgens verder afhandelen met ons. Hopelijk lukt het om met de afzender tot een oplossing te komen die jullie beiden passend lijkt.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice/.