Opgelost door POSTNL: Pakket kwijt

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 22394
Gebruiker
Geocacher
Datum
12 reacties

Details

De klacht

Op 7-2 is er een pakket binnen NL op post gedaan, met track&trace code. De afzender geeft aan voldoende gedaan te hebben om het pakket bij mij te krijgen. PostNL geeft aan dat zijn 0,0 willen doen (letterlijk!!!) zonder een officiële klacht van de afzender, dit terwijl hun eigen systeem aangeeft (dat heeft telefoniste bevestigd) dat het pakket ingenomen is, maar dit pakket sindsdien nergens gescand is en dus vermist is.

Lijkt me dat een bedrijf uit zichzelf ook actie kan/wil/moet ondernemen als gemerkt wordt dat er iets niet kan kloppen. Maar nee, PostNL probeert op elke mogelijke manier onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. En nu kan ik niets meer ondernemen. Dit is en blijft een belachelijke situatie.

12 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte Groenen,Hartelijk dank voor uw melding. Helaas hebben wij te weinig informatie om een gedegen antwoord te kunnen geven. Graag ontvangen wij de 3Strackingcode van de zending en uw NAW gegevens.U kunt deze gegevens op de klantcompleetpagina invullen bij Prive Opmerking Zodra wij gevraagde gegevens hebben mogen ontvangen, zullen wij bij u kunnen aangegeven wat de mogelijkheden zijn.Echter blijft het zo dat u de klant van de afzender bent en de afzender de klant van PostNL. En de afzender diegene is die officieel bij PostNL kan reclameren.In de veronderstelling u voor nu voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Heb de gevraagde gegevens toegevoegd (hopelijk gelukt, de website werd niet helemaal 100% weergegeven)
  3. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Geachte,Intussen heb ik gemerkt dat ik de tracetrace code online helaas niet meer in kan zien, maar ik neem aan dat dit in de historie bij PostNL beschikbaar is. Ik heb een foto van de originele bon met code beschikbaar indien nodig.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Groenen, Hartelijk dan k voor de aanvullende informatie. Helaas is er op de orginele barcode nietst te vinden. Wel heb ik 2 zendigen gevonden die door het sorteercentrum zijn omgenummerd omdat de orginele barcode niet meer leesbaar zijn. Dit is helaas ook de reden waarom ik niet kan zien of dit dezelfde zending betreft.
    Beide zendingen zijn wel bij u afgeleverd op respectievelijk 8 en 11 februari. Mocht dit niet de zending zijn dan kan ik aan de hand van de inhoud van de zending nog informeren bij onze afdeling onbestelbare zendingen.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL Webcare
  5. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Dank voor de hulp zover. Pakket van 8-2 was een fotoboek. Die van 11-2 kan ik zo niet bedenken wat dat geweest was. Is dat daadwerkelijk op het juiste adres afgeleverd of wellicht bij een buur, is dat te zien? Anders zou dat een Lego trein geweest kunnen zijn, waren er 2 rond die periode ook.Pakket waar het om gaat bevatte 4 bouwhelmen, gewicht was 1894gr.Als daar iets mee gedaan danwel nagekeken kan worden, graag. Mocht dat pakket op een ander nummer afgegeven zijn hoor ik dat ook graag
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Groenen, Helaas, heeft mijn zoektocht tot dusver niets opgeleverd. Ik ga de melding nog wel even uitzetten naar onze afdeling onbestelbare stukken. Zodra ik van deze afdeling een antwoord binnen heb informeer ik u hierover.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL Webcare
  7. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Prima, ik wacht even af. Dank!
  8. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Groenen, Omdat ik u niet telefonisch kon bereiken, informeer ik u langs deze weg. Helaas heeft ook de navraag bij onze afdeling onbestelbare stukken niets opgeleverd. Voor de het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.
    Ik kan helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door de afzender gekozen wijze van verzending.Ik wil u namens PostNL excuses aanbieden voor het onstane ongmak.Met vriendelijke groet.Iteke
    PostNL Klantenservice
  9. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Hallo Iteke,Erg jammer, maar stel de gedane moeite zeer op prijs (en als ik eerlijk ben is de hulp echt boven verwachting geweest). Rest mij nog een klein vraagje, dat zou echt de allerlaatste kans kunnen zijn.In een vorig bericht werd melding gemaakt van een levering op 8-2 en 11-2. Die van 8-2 weet ik zeker wat dat was. Maar die van 11-2 nog steeds niet en zoals ik al eerder aangaf vraag ik me af of te zien is of die zending echt op het juiste adres afgegeven is of niet?
  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Groenen, Zoals u zelf aangaf zijn er idd 2 pakketten bij u bezorgd , die "overgestickerd" waren. 3SSCA0003907389 zou op 12/2 zijn bezorgd op uw adres en 3SSCG0000327896 zou bij de buren op nummer 18 zijn bezorgd op 8/2.
    ik hoop dat deze informatie nog iets opleverd.
    In ieder geval excuses voor het ongmak. Ik hoop dat u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.Met vriendelijke groet,Iteke
    PostNL Klantenservice
  11. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Helaas, dan houdt het op ben ik bang. Zal vast ergens een doos zonder sticker/naam staan met de helmen erin, maar ja, probeer dat maar eens te vinden. Ben op zich al wel blij met de gedane moeite. Nu maar op zoek naar nieuwe :(
  12. Auteur
    Geocacher
    Datum
    Helaas is het resultaat niet wat ik gehoopt had, maar ben wel tevreden over de manier waarop ik geholpen ben, heel correct.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Geocacher
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen