Klacht POSTNL: Pakket kwijtgeraakt door PostNL

CONSUMENT POSTNL

Op 6 oktober verzend ik een pakket. Nu 3 november is het pakket nog steeds spoorloos. PostNL heb ik al vaak gebeld, echter ik wordt te woord gestaan maar er wordt niets opgelost. Iedere keer wordt met mij afgesproken dat op een bepaalde datum contact met mij wordt opgenomen, die is nog steeds niet gebeurd. Ondertussen blijft mijn pakket onvindbaar en is de geadresseerde boos op mij.
Opvallend is dat iedere keer als ik bel er een bandje wordt afgespeeld waarop gezegd wordt dat er veel pakketten verzonden zijn en dat ze een achterstand hebben en dat iedereen verzocht wordt nog een dag te wachten; gisteren hadden ze nog een extra melding dat de Track&Trace service niet werkte.....

PostNL dient mijn pakket op te sporen, lukt dit niet dan dienen zij de schade te vergoeden inclusief de verzendkosten. Hiernaast dienen zij hun website aan te passen op die manier dat als er een pakket kwijt is vanwege de PostNL dat zij dit ook als zodanig op hun site zetten en zoals nu: 'de verzender heeft het pakket nog niet afgegeven', met deze tekst creëert PostNL een vertrouwensconflict tussen geadresseerde en verzender.

Geachte mevrouw Vendel,

Ik vind het spijtig om te vernemen dat het door u verstuurde pakket niet bij de geadresseerde is aangekomen. Ik begrijp dat dit een kwalijke zaak is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden.

Ik zie dat er naar aanleiding van eerder contact een onderzoek is gestart. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat uw zending niet gevonden kon worden. Mijn collega van de betreffende afdeling heeft u, als het goed is, op 6 november ingelicht over het resultaat van dit onderzoek en dat de verzendkosten binnen 10 dagen met u verrekend zullen worden. Omdat het een standaard zending betreft, is er geen verdere mogelijkheid tot compensatie of vergoeding.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben. Mijn excuses voor het ongemak.

René

CONSUMENT POSTNL
Beste Rene van de klantenservice, ik vind het schandalig dat ik na een maand te horen krijg dat mijn pakket onvindbaar is, heel vaak heb ik lang aan de telefoon gezeten om uit te vinden wat er nu aan de hand was, ik ben met onjuiste en onduidelijk antwoorden weken aan het lijntje gehouden. Er zijn beloftes gemaakt die niet nagekomen zijn en nu moet ik mijn verlies nemen? Op mijn uitdrukkelijke verzoek betalen jullie mij de verzendkosten terug, niet uit jullie zelf....er wordt totaal geen gebaar gemaakt richting mij vanwege de schade en de ongemakken. Ronduit super slechte actie van de PostNL. Er is echt iets fundamenteel mis in dit bedrijf.