Klacht POSTNL: pakket met noodzaak niet bezorgd

Klachtnummer
# 279671
Gebruiker
Rebekka
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vandaag op 4 oktober verwachtte ik mijn pakket met medische voeding tussen 14.45-17.00. Om 14.28 vandaag (terwijl ik gewoon thuis ben!) krijg ik een E-mail dat het niet gelukt is mijn pakket te bezorgen. Dit stel ik NIET op prijs daar ik speciaal heb gezorgd tussen 14.15 en 17.30uur thuis te zijn om mijn pakket in ontvangst te nemen. Ik heb er dan al rekening mee gehouden dat de bezorger iets later of eerder aan de deur kan staan. Maar ga er vanuit als 14.45-17.00u aangegeven wordt, dan ook om deze tijd bezorgd wordt!! Het gaat hier om medische voeding waar ik iedere dag afhankelijk van ben en dus NIET even twee dagen later bezorgd kan worden! Áls de bezorger van post NL al langs is geweest, is dit tussen 13.45-14.15 geweest. Wat ik niet verwacht daar 2 huisgenoten voor 14.15 wel thuis waren en altijd open doen als er aangebeld zou worden, bovendien geven zij aan geen bel gehoord te hebben rond deze tijd. Dus heeft de bezorger van post NL - én niet aangebeld (het pakket is dusdanig groot dat dit aan de deur afgeleverd moet worden) - én bij deze eerste poging bovendien GEEN bericht achter gelaten met daarop een ‘niet thuis-code’ - én NIET geprobeerd mijn pakket af te leveren bij de buren. Wellicht is hij/zij zelfstandig helemaal niet langs geweest. Ik vind dit een zeer slechte service van postNL!!

De oplossing

Zou het erg op prijs stellen wanneer jullie als post NL nog iets positiefs regelen voor jullie klant, en de betreffende bezorger een officiële klacht aan de broek hangen!

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van der Vlugt,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u erg ontevreden was over de pakketbezorging, omdat een belangrijk pakket met medische voeding niet bij u is bezorgd op 4 november. Hoewel de bezorger van de indicatie van het bezorgmoment kan afwijken, is het wel de bedoeling dat er wordt aangebeld en dat u een niet-thuisbericht in uw brievenbus ontvangt wanneer de bezorgpoging niet is gelukt. Het spijt me om te horen dat dit niet goed is gegaan en wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

    Ik wil graag een klacht voor u indienen, zodat een situatie als dit in de toekomst voorkomen kan worden. Mag ik ter registratie hiervan de Track&Trace-code? Ter controle hoor ik ook graag van u of uw deurbel naar behoren werkt.

    Ik ontvang graag uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen