Klacht POSTNL: PAKKET MET TRACK EN TRACE NIET ONTVANGEN (POSTNL IS HET "KWIJT") !

jackveld

Op 16 december 2017 is er een pakket (brievenbus post) met Track en Trace naar mij verzonden.
Tot op heden is het pakket nog niet bezorgt en de afzender heeft te horen gekregen dat het pakket "kwijt" is en dat hij als afzender daar verantwoordelijk voor is totdat het afgeleverd is.......!!!!!! Het is met een track en trace code verzonden en je kunt als klant van POST NL toch niet verantwoordelijk zijn totdat het afgeleverd is (indien dit wel juist is verzoek ik iedereen om geen gebruik meer te maken van POST NL voor het verzenden van pakketten).

Dat het pakket alsnog geleverd wordt, of dat de schade betaald wordt.

Geachte heer, mevrouw van der Velde,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u graag alsnog uw pakket wenst ontvangen of graag een vergoeding zou willen. Graag reageer ik op uw bericht.

Spijtig genoeg heeft u de track&trace code van het betreffende pakket niet meegestuurd, ik kan helaas de status nu niet bekijken. De afzender van het pakket is onze opdrachtgever en hij of zij heeft een overeenkomst met ons gesloten bij het verzenden van het pakket. De verzender kan afhankelijk van de voorwaarden een klacht bij ons neerleggen of een onderzoek starten. Alleen de afzender kan in bepaalde situaties eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding, dit kan alleen indien het gaat om een verzekerd pakket. Ik raad u aan om over deze situatie contact op te nemen met de afzender en hoop uiteraard dat u hierin samen tot een oplossing kunt komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    jackveld
    Dit is de reactie die ik al een maand krijg, echt concreet zijn jullie niet.
    Afzender wordt met een kluitje in het riet gestuurd.
    Ik benhet hier niet mee eens en ik wil binnen 24 uur een antwoord waar ik tevreden mee ben.
    Track en trace code = 3SOPKZ5050883.

En ik hen ondertussen een doos vol het spijt me, helaas, sorry enz. maar dan kan ik niets mee. Het is met een track en trace code verzonden (en het woord zegt het al...........maar bij postnl niet dus). Indien het met postzegels was verzonden hadden jullie een punt gehad.
    Je kunt de afzender niet verantwoordelijk stellen voor het niet aankomen van een pakket, we gevenhet in jullie handen en dan krijgen jullie (corrupte) medewerkers vrij spel om alles met de pakketjes te mogen en kunnen doen.....misschien moet je deze procedure aanpassen.

Ik verwacht binnen 24 uur een passende oplossing!
    Geachte Van der Velde,

Ik begrijp dat u graag een oplossing wilt, maar die kan ik u niet geven. Zoals gezegd is de zending verzonden als een brievenbuspakje en dat betekent dat er geen aanvullende dienst bij zit. Hierdoor is de zending niet verzekerd. Wanneer er iets mis is met een zending kunnen we niet overgaan tot een vergoeding (aan de afzender).

Wanneer het is verzonden met track en tracé code, zegt dat niets over de verzendvoorwaarden. Er kan tijdens het proces altijd iets mis gaan. Wel is er betaald om een onderzoek te kunnen laten starten wanneer er iets mis gaat. Dit is zo te zien inmiddels gedaan, maar hieruit is spijtig genoeg niets uitgekomen. Ik kan in dit geval echt niets voor u betekenen en moet u opnieuw verwijzen naar de afzender. Zij hebber ervoor gekozen om het om deze manier te verzenden en kunnen het verder met u afhandelen.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Irene
    PostNL

jackveld
NIETS, ZOEK HET MAAR UIT. Wij trekken onze handen er vanaf en kunnen niets meer voor u betekenen....te gek voor woorden dat z'on bedrijf zo met zijn klanten omgaat. Lekker arrogant.....