Klacht POSTNL: Pakket naar buitenland teruggestuurd binnen afhaaltermijn ( binnen 1 dag)

Hast

Doordat er voor een pakket uit het buitenland (China) BTW betaald moet worden, wordt het desbetreffende pakket niet aan huis afgeleverd. Dit wordt nu bij een Post nl servicepunt afgeleverd omdat bezorgers dan niet met geld over straat hoeven. Is een reden die allang achterhaald is maar is bij Post nl niet vreemd. Collecten aan de deur worden tegenwoordig ook al geïnd met een mobiel pinapparaat. Op locatie aangekomen met alle bescheiden hiervoor nodig, post nl aanzegging van pakket, uitgedraaide track en trace formulier en betaalpas om te betalen kreeg ik het pakket niet mee omdat ik me niet kon legitimeren. Als het nou gratis was oke maar ik moet er voor betalen dat doe ik toch niet voor mijn lol. Vergeten te vermelden dat dit al de tweede keer was dat ik op deze locatie de zending ging halen. De eerste keer een fout van Post nl, volgens internet moest pakket aanwezig zijn maar was er niet. Tweede keer kreeg ik het dus niet mee. Wat schetst mijn verbazing volgende dag met track and trace verneem ik dat pakket is opgehaald door Post.nl en wordt terug gestuurd naar China. Post nl is verplicht om twee weken een pakket te laten liggen voor het terug te sturen. ( is nu 1 dag) Kosten zijn voor ondergetekende. Gebeld naar Post nl en daar kreeg ik te horen dat er niks meer aan gedaan kon worden en ik moest maar een klacht in dienen. Conclusie je staat als klant met je rug tegen de muur en moet de fouten maar slikken die post nl maakt. Dan heb ik een verrassing voor post .nl IK BETAAL GEEN CENT VOOR HET TERUG STUREN>

zorgen dat ik geen kosten hoef te betalen voor terug sturen en al mijn geld terug krijg wat al betaald is.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket al na één dag retour is gestuurd vanaf de afhaallocatie, terwijl u eerder nog bij de locatie was en het pakket niet mee kon krijgen vanwege het ontbreken van legitimatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezien dat u hierover reeds via een ander kanaal contact over heeft gehad. Er is een klacht gemeld vanwege het veel te vroeg retour sturen van de zending, zodat we dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Tot mijn spijt kan ik de gang van zaken niet terugdraaien en zal het pakket retour gaan naar de afzender. Dit gebeurt sowieso kosteloos, u hoeft uiteraard niet te betalen voor het retour sturen. Voor een oplossing en eventueel een nieuw pakket en een vergoeding van uw eerdere bestelling raad ik u aan contact op te nemen met de afzender. Omdat u een overeenkomst heeft met de afzender over uw aankoop kunnen zij u van een oplossing voorzien. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

Hast
Aangeboden oplossing is de mededeling dat ik niet hoef te betalen voor verzending van het pakket. Maar naar mijn mening kunnen ze hierover helemaal geen toezegging doen omdat er ook buitenlandse vervoerders bij betrokken zijn waarover Postnl echt geen zeggenschap heeft.