Klacht POSTNL: Pakket naar buitenland teruggestuurd binnen afhaaltermijn ( binnen 1 dag)
Details
De klacht
Doordat er voor een pakket uit het buitenland (China) BTW betaald moet worden, wordt het desbetreffende pakket niet aan huis afgeleverd. Dit wordt nu bij een Post nl servicepunt afgeleverd omdat bezorgers dan niet met geld over straat hoeven. Is een reden die allang achterhaald is maar is bij Post nl niet vreemd. Collecten aan de deur worden tegenwoordig ook al geïnd met een mobiel pinapparaat. Op locatie aangekomen met alle bescheiden hiervoor nodig, post nl aanzegging van pakket, uitgedraaide track en trace formulier en betaalpas om te betalen kreeg ik het pakket niet mee omdat ik me niet kon legitimeren. Als het nou gratis was oke maar ik moet er voor betalen dat doe ik toch niet voor mijn lol. Vergeten te vermelden dat dit al de tweede keer was dat ik op deze locatie de zending ging halen. De eerste keer een fout van Post nl, volgens internet moest pakket aanwezig zijn maar was er niet. Tweede keer kreeg ik het dus niet mee. Wat schetst mijn verbazing volgende dag met track and trace verneem ik dat pakket is opgehaald door Post.nl en wordt terug gestuurd naar China. Post nl is verplicht om twee weken een pakket te laten liggen voor het terug te sturen. ( is nu 1 dag) Kosten zijn voor ondergetekende. Gebeld naar Post nl en daar kreeg ik te horen dat er niks meer aan gedaan kon worden en ik moest maar een klacht in dienen. Conclusie je staat als klant met je rug tegen de muur en moet de fouten maar slikken die post nl maakt. Dan heb ik een verrassing voor post .nl IK BETAAL GEEN CENT VOOR HET TERUG STUREN>De oplossing
zorgen dat ik geen kosten hoef te betalen voor terug sturen en al mijn geld terug krijg wat al betaald is.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.