Klacht POSTNL: Pakket naar oorspronkelijke ontvanger verstuurd, terwijl het retourzending was.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 405306
Gebruiker
EPLux
Datum
5 reacties

Details

De klacht

22/11/2019 product besteld bij webshop
23/11/2019 product afgeleverd in Rotterdam
28/11/2019 product ongeopend retour afzender via Post.nl / Lelystad
(verzendbewijs geeft als geadresseerde : bedrijf in Nederhorst den Berg)
29/11/2019 Pakket wordt opnieuw in ROTTERDAM afgeleverd (handtekening vereist, maar ondanks niemand thuis toch in hal flatgebouw neergezet !)
29/11/2019 telefonisch contact met Post.nl : "wij hebben geen fout gemaakt, U verstuurt het maar opnieuw"

De oplossing

1* toegeven dat er een fout gemaakt is
2* Pakket zonder verdere kosten naar juiste geadresseerde sturen
3* Pakket had moeten worden teruggehaald, maar dat werd geweigerd.

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u retour gezonden pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is natuurlijk niet fijn dat uw retour zending weer bij u retour gekomen is. Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat deze nog steeds in het sorteerproces zou moeten zitten. Heeft u voor mij de originele track en trace code? Ik kijk graag met u mee.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    EPLux
    Datum
    PostNL
    Barcode:
    3SINKT304408801

    Blijkbaar de tweede keer bij de retourzending weer dezelfde BARcode gebruikt als bij de oorspronkelijke aflevering, hoewel op het door Post.nl punt afgegeven verzendbewijs het correcte retour adres vermeld staat.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie met de uitgevraagde gegevens.

    Ik zie inderdaad dat het pakketje onder de oude barcode weer verder is gegaan. Het is dan ook belangrijk dat als er een nieuwe barcode opkomt, de oude afgeplakt wordt. Dan kan deze fout namelijk niet gemaakt worden. Als u het oude label nog even af plakt, kunt u dit pakket weer bij dezelfde PostNL locatie indienen, zodat het via het juiste label op het retour adres geleverd kan worden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    EPLux
    Datum
    Zelf in het buitenland wonend, heb ik helaas niet de mogelijkheid om weer naar 1e verzendpunt te gaan. Inmiddels heb ik iemand de opdracht moeten geven om het pakket vanuit Rdam, waar U het had afgeleverd, te verzenden naar de retourbestemming. Vian het Post.nl punt op de Crooswijkseweg is dat inmiddels ook gebeurd. Maar daar hebben we nu dus opnieuw de verzendkosten moeten betalen !
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Goed om te horen dat u inmiddels een oplossing gevonden heeft. Ik ben bang dat ik verder geen compensatie voor de extra gemaakte kosten kan bieden, omdat u zelf verantwoordelijk bent voor het verwijderen van oude barcodes en adressen. Uit uw eerdere berichten heb ik begrepen dat deze informatie nog zichtbaar was op het pakket.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EPLux
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zoals altijd doet Post.nl niets fout en ligt het altijd aan de klant als er iets fout gaat. Niet de eerste keer dat alle verantwoordelijkheid wordt ontlopen. Gewoon een bedrijf om links te laten liggen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?