Klacht POSTNL: Pakket naar Zweden al 9 dagen onderweg, geen nieuwe updates

H.

Ik heb maandag 24 november een pakket naar Zweden gestuurd nadat ik een product op ebay had verkocht. De andere partij begint zijn geduld te verliezen, de waarde van het pakket is meer dan 500 euro! Ik ben het daar volkomen mee eens.

Dinsdag 25 november om 5 uur 's ochtends was de laatste update, en dat was dat het pakket onderweg was naar Zweden. Nu 9 dagen na verzending naar het depot van Malmö in Zweden vanuit het depot in Best van DPD is daar nog niks binnengekomen.

Mijn pakket geeft als bezorgdatum nog steeds woensdag 26 november aan. Het is inmiddels 3 december. Ik snap het niet.

Wat ik hier allemaal lees valt niet te begrijpen.. pakketten die spoorloos verdwijnen etc. . Waarschijnlijk loopt er ergens een medewerker rond die wat pakketjes hier en daar meeneemt naar huis, een andere manier om een pakket kwijt te raken gaat er bij mij gewoonweg niet in. Hoe raak je een pakket van 12 kilo in godsnaam kwijt? Onbegrijpelijk.

Ik wil dat het pakket zo snel mogelijk geleverd woord naar het bezorgadres, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Kwijt is kwijt zeggen ze dan hé

H.
    Ik heb een reactie gekregen van Postnl om een onderzoek te laten starten, hier ben ik niet in geïnteresseerd omdat ik al hiervoor 2 onderzoeken had bij 2 andere gevallen en heel leuk werd gemeld dat het spoorloos was en hebben daarbij hun excuses aangemeld.. Nou dankjewel Postnl!! Hier heb ik heel veel aan. Was toen al 250 en 55 euro kwijt door jullie stomme handelingen, en nu laat ik het hier niet bij zitten
    H.
    Jullie gaan er namelijk voor zorgen dat mijn pakket nu WEL afgeleverd wordt! Ik ben heel erg boos en de stress die jullie mij leveren is gewoon niet normaal! Ga dus maar kijken waar mijn pakket is en lever het maar uit, ik hoef geen extra gegevens in te vullen om mijn pakket te vinden, ten eerste kost dat 5 extra onnozele werkdagen en ten tweede heb je aan de track en trace code meer dan genoeg! Ik hoef geen inhoudsloze "reactie" van jullie dat het je spijt bla bla
    H.
    Jullie horen mensen een dienst te leveren, en denken er gemakkelijk van af te komen door die achterlijke postwet, gelukkig weten mensen er raad mee en laten niks meer bezorgen door postnl. Dit alleen is niet genoeg. Mocht mijn pakket niet geleverd worden binnen 10 werkdagen dan ga ik stappen ondernemen, haal heel veel mensen bij elkaar met soortelijke gevallen (en dat zijn er heeeeeeelll veeel) en we beginnen een actie tegen jullie. dit kan zo gewoon niet doorgaan. Corruptie noem ik het!
    Geachte Husam Tamin,Wat vreselijk dat het pakket nog niet is aangekomen. Ik snap uw boosheid dan ook heel erg goed, als ik in uw schoenen zou staan zou dat niet anders zijn geweest. Als ik het goed begrijp heeft u al contact gehad met ons maar nog geen klacht aangemaakt. Mijn advies is om dat wel te doen, zonder onderzoek kunnen wij het niet oplossen. Heb je ook een track & trace code voor mij zodat ik met u mee kan kijken? Ik hoor het graag!Met vriendelijke groet,
    Elis, PostNL Klantenservice
    H.
    Sorry voor mijn gedrag, ik zit er alleen erg mee dat dit nu de 3e keer al is.Ik heb vorige vrijdag toch maar een navraag formulier gemaild naar navraag@postnl.nl want je weet maar nooit, alleen echte vertrouwen dat het goed komt heb ik niet. Ik heb ongeveer 15x gebeld naar jullie klantenservice, elke keer was het iets anders, de laatste meneer was erg behulpzaam en zocht het voor me uit
    H.
    Er is iets raars gebeurd, mijn pakket is gescand in schiphol en dat was meteen de laatste scan. Dus of hij zit daar vast of in Zweden, zijn vermoeden was dat het in schiphol ligy.Mijn Track en trace stond bij referentienummer. Ik heb het nu ook bij "prive" geplaatst.
    H.
    Casenummer: 01788980Is er een mogelijkheid om het onderzoek te versnellen door bijv. bij te betalen, dan hoor ik waarschijnlijk eerder dat mijn pakketje is "verdwenen" en kan ik zo snel mogelijk vervolgstappen ondernemen.
    Geachte Husam Tamin,Ik heb me verdiept in deze kwestie en het lijkt erop dat het pakket ergens blijft hangen. Daarom heb ik weer een melding uitgezet in de al bestaande klacht. Ook aangezien u inmiddels heeft gemaild. De melding die u hebt gelezen over Schiphol zou kunnen betekenen dat hij onderweg is naar Schiphol. Echter deze melding zie ik niet in mijn systeem staan, uiteraard wel dat hij is verzonden naar Zweden. We houden elkaar op de hoogte.Hartelijke groet,Nienke
    H.
    Het is nu 5 januari... waar blijft mijn pakket????
    Geachte Husam Tamin, Hartelijk dank voor uw reactie. Volgens mijn gegevens is er op 6 januari een email naar u toegestuurd met de vraag om meer informatie. Het onderzoek loopt en ga er vanuit dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Met vriendelijke groet,Lotte
    H.
    Meer informatie heb ik niet... heb alles zeer gedetailleerd beschreven, het zal ook allemaal wel. Dit is dus de laatste keer dat ik met postnl in aanraking ben geweest.Groetjes
    Beste heer Tamin, Mijn collega's en ik helpen u graag bet vinden van uw pakket. Alleen als u wilt antwoorden op onderstaande vragen, wil mijn collega graag voor u nog een poging doen om het pakket te vinden.1. U heeft aangegeven dat de inhoud bestaat uit waterblocken en familiefoto's. Is dat de enige inhoud?
    2. Staat er ook een merknaam vermeld op de waterblocken? 3. Hoeveel waterblocken zaten er in het pakket?
    4. Zit er op de doos een bedrijfsnaam of logo vermeld?
    5. Is het retouradres een zakelijke adres?Ik vraag dit, omdat er veel pakketten dagelijks bij ons binnen komen. Hoe specifieker de informatie is die u ons geeft, des te meer kans er is om het te vinden.Met vriendelijke groet, Maaike