Klacht POSTNL: Pakket niet afgeleverd, niet vindbaar in T&T systeem

jozik

Op 26 november een pakket afgeleverd bij PosNL. Eerst zei het Track & Trace systeem iets van "pakket is aangemeld, maar nog niet in het sorteerproces". Vervolgens kon het T&T systeem de code niet meer vinden. Gebeld op 29 of 30 november met PostNL, het pakket zou in het centrum in de verzendplaats liggen. Als het er op 3 december nog niet zou zijn: opnieuw contact opnemen. Op 4 december weer gebeld: nu kon niet gezegd worden waar het pakket was, maar het was niet kwijt! (???). "Geef het nog een week wegens de enorme drukte, als het gescand is komt het pakeet weer in het T&T systeem. Nu (5 december) nog niets in het T&T systeem. Gelukkig is de ontvanger er vrij cool onder, maar PosNL doet hier een héél s;echte zaak.

Zorgen dat het pakket uiterlijk vrijdag, 7 november, bij de geadresseerde afgeleverd wordt.

jozik
    Inmiddels 10 december, nog steeds niet aangekomen. Vandaag weer iemand van PostNL aan de lijn gehad, die vertelde dat volgens het "systeem" het adres in Nederhorst den Berg was, terwijl toch duidelijk Zwolle op het pakket staat (of stond?), met juiste straat, nummer en postcode. PostNL is bij black Friday en cyber Monday in een donker bos terecht gekomen, waar ze nog (lang) niet uit zijn. Eeeeiiindelijk de toezegging gekregen dat er een "onderzoek" gestart wordt, wat dan wel weer 7 werkdagen kan gaan duren. Gelukkig is (was?) de inhoud van het pakket niet bederfelijk.....
    Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een niet tijdige bezorging op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat deze situatie erg vervelend voor u is.
    Wij streven ernaar om alle zendingen binnen de verwachte tijd te bezorgen. We kunnen dit echter niet garanderen. Dit jaar is er inderdaad een aanzienlijke groei geweest in de online bestellingen. We proberen deze zendingen zo spoedig mogelijk te leveren, echter is voor een deel van deze zendingen een vertraging ontstaan, waarvoor mijn excuses. Volgens mijn huidige systeemgegevens van de zending met barcode 3SINKT531763601, is dit pakket intussen in uw bezit.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

jozik
Er is nog altijd geen oplossing aangeboden. Het pakket is terug bij mij, afzender. PostNL begrijpt er niets van. Het minste wat ze kunnen doen (en al meerdere keren om gevraagd) is het pakket alsnog kosteloos bij de geadresseerde af te leveren.