Opgelost door POSTNL: Pakket niet afgeleverd, zogenaamd niet thuis.

content Opgelost
GeleFazant#22

Dit is de tweede keer dat de postNL bezorger een “niet thuis” kaart achterlaat omdat hij te lui is om naar boven te komen en het pakketje af te geven.
De eerste keer was ik thuis om mijn pakket te ontvangen en heeft hij niet eens aangebeld, waarschijnlijk omdat die geen zin had om de trappen in de flat op te lopen.
De tweede keer heeft hij aangebeld en heb ik de deur van de hal beneden opengedaan (met de intercom), maar was die waarschijnlijk laat en was het makkelijker een kaartje door de brievenbus te doen ipv naar boven te komen.

Nu moet ik tijdens de coronacrisis een druk ophaalpunt bezoeken om mijn pakket op te halen. Mijn vraag is: wanneer gaat postNL het gesprek aan met dit soort luie bezorgers?

Dat het bedrijf de klachten hierover serieus neemt. Mij compenseren voor het naar een druk ophaalpunt moeten tijdens de coronacrisis kunnen ze toch niet.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van pakketten op uw adres. U geeft aan dat de chauffeur niet naar boven komt om uw pakketten bij de voordeur af te leveren. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap dat u er in deze tijden niet op zit te wachten dat u ten onrechte uw pakket moet afhalen. Aan de hand van de gegevens die u heeft ingevuld op Klachtenkompas heb ik uw klacht doorgegeven aan de leidinggevende van de chauffeur. De leidinggevende zal uw klacht binnen twee werkdagen met de verantwoordelijke chauffeur bespreken. U ontvangt geen persoonlijke terugkoppeling op de klacht en een compensatie kan ik u niet bieden, maar u mag wel verwachten dat uw pakketten naar aanleiding van de klacht voortaan bij de voordeur worden aangeboden.

GeleFazant#22
De bezorger zal worden aangesproken door postNL zodat hij voortaan het pakketje niet meteen naar een afhaallocatie brengt terwijl ik thuis ben. Zo hoef ik niet helemaal naar de afhaallocatie te gaan en corona op te lopen.