Klacht POSTNL: Pakket niet afgeleverd (gestolen?)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 113375
Gebruiker
Laura
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Nogmaals mijn klacht nadat ik al had aangegeven dat het correct was opgelost.
Ik heb op 30 mei een retourzending verstuurd naar een antwoordnummer.
Postnl gaf aan contact op te nemen met de ontvanger. Deze geeft aan dat ze het niet hebben ontvangen.
Even de zaak beantwoorden met contact opnemen met de ontvanger een een goedkope oplossing.
Ik wil nu echt weten of het pakket is afgeleverd en wanneer. Zoals het er nu uitziet is het gewoon gestolen.

De oplossing

Een gemotiveerd antwoord. Nu geen goedkoop antwoord, maar echt onderbouwd. Ik heb niet aan de melding dat ik contact moet opnemen met de ontvanger, dit is al gedaan.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Aussen - Vrielink,

    Heel jammer om dit te horen. Ik raad u aan om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf waar u het pakket naar toe heeft gestuurd. Als zij aangeven dat ze het pakket nog niet te hebben ontvangen, dan kunnen zij, als antwoordnummerhouder bij ons een onderzoek instellen om te onderzoeken wat er met deze zending is gebeurd.

    Het bedrijf zal namens u de status en mogelijke vervolgacties betreffende uw zending aftemmen met PostNL en u op de hoogte stellen.

    Excuses voor het ongemak die dit bij u heeft veroorzaakt.

    Met vriendelijke groet,
    Femke
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Laura
    Datum
    Het moet toch simpel zijn: postnl is verantwoordelijk voor de verzending. Ik heb het immers aan postnl overgedragen en een verzendbewijs ontvangen.
    De status staat op dit moment nog steeds op : bezorgmoment nog niet beschikbaar. Dit betekend in normaal nederlands: het is nog niet bezorgd.
    Tot nu is het trekken aan een dood paard.
    Ik geef het op, de ontvanger heeft al aangegeven dat zij het verder gaan uitzoeken. Het lijkt erop dat postnl een stevige steek heeft laten vallen.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte Mevrouw Aussen - Vrielink,

    Dit betreft een zending naar een antwoordnummer, deze zendingen zijn niet 100% te volgen op track&trace omdat zij in partij worden aangeboden en niet per stuk, ze krijgen dus geen individuele afleverscan en dus geen "Bezorgmoment". Mocht er iets mis gaan tijdens de verzending dan kan de antwoordnummerhouder (betalende klant) hier navraag over doen. Zolang u over een verzendbewijs beschikt bent u niet meer verantwoordelijk voor deze zending en zullen wij het samen met de antwoordnummerhouder verder oplossen.

    Met vriendelijke groet,
    Frank
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Laura
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Laura
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen