Klacht POSTNL: Pakket niet afgeleverd en klant moet zelf probleem oplossen

Shoning

Ik heb een pakket bestelt bij Zalando wat geleverd wordt door Post Nl.

Op de dag van bezorging express thuisgebleven om pakket niet mis te lopen. Pakket zou geleverd worden tussen 14:00 en 16:00. Om 15:00 kijk ik op de track en tracé, en nu ontvang ik een bericht.:'we hebben u gemist'.

Dit is niet mogelijk, want we zaten thuis, op de ban, naast het raam. Er is nooit een busje van post Nl in de straat geweest!

Daarop gebeld met Post Nl. Blijkt dit inderdaad de laatste status. De chauffeur bellen om alsnog het pakket te bezorgen willen ze niet. Ik moet het pakket maar 2 dagen later ophalen op een afhaalpunt. Daarvoor bestel ik geen pakket! Ik wacht op mijn bestelling voor een rede. Het afhaalpunt is niet open voor of na mijn werkdag.

Met de vraag of ik een leidinggevende mag spreken, wordt negatief geantwoord, want die heeft "belangrijkere zaken" te doen.

Post Nl graag een verklaring voor het volgende:
-hoe kan de chauffeur zomaar beweren langs te zijn geweest? Ontsla deze alsjeblieft per direct.
- waarom zorgen jullie niet dat de chauffeur dit goedmaakt op 10 minuten na verschijnen bericht? ?
-waarom 2 dagen extra wachten op mijn pakket, die ik nu dus zelf moet ophalen??
-waarom is de klant (ik) en de verkopende partij (Zalando) de dupe van Post NL??
-waarom is de klantenservice niet transperant, onbehulpzaam en niet oplossingsgericht??

1) antwoord op mijn vragen hierboven
2)mijn pakket alsnog bij mij thuis afleveren op een datum/tijdstip MIJ uitkomt.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat de pakket chauffeur uw pakket niet op uw adres aan heeft geboden en dat u tevens geen briefje heeft ontvangen. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag wil ik reageren op uw bericht.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice een klacht is opgemaakt. Dit zal worden besproken met de betreffende medewerker en dit moet er voor zorgen dat de pakketbezorging op uw adres weer correct zal verlopen.

De leidinggevende op het depot houdt bij hoeveel klachten er per chauffeur binnenkomen, maar we kunnen een medewerker niet na een klacht ontslaan. Die moet uiteraard eerst de kans krijgen om dit in de toekomst weer correct te doen. Een chauffeur moet die dag zijn of haar route verder afmaken en wij kunnen chauffeurs niet bereiken en terugsturen naar een adres. Normaal gesproken is het pakket de volgende werkdagen op de afhaallocatie het spijt me dat dit in uw geval langer heeft geduurd.