Klacht POSTNL: Pakket niet bezorg

I. Tjahja

Op 3 januari, heb ik een pakket bij Postnl voor het versturen naar Zweden afgegeven, en betaal 13 euro, voor bezorging aan huis.
De ontvanger heeft mij laten weten dat hij tot nog toe was het niet ontvangen.

Ik heb nagekeken bij de track & trace en krijg een melding dat het bij afhaalpunt opgehaald. Het was niet het geval.

Navraag bij PostNL, heeft mij laten weten, dat ze doet geen levering in het buitenland, en DPD heeft het gedaan. Het schijnt dat het wel bezorgd maar niemand thuis. Er was geen bericht achtergelaten. Door lockdown, de ontvanger werkt thuis en er was geen levering geweest.

PostNl heeft mij doodleuk verteld, dat ze geen verantwoordelijkheid kan nemen, over DPD.

Ik ben niet akkoord met deze houding, voor het volgende reden:

1. Indien PostNl geen levering in buitenland en dat DPD die het doet, ze moeten mij doorverwijzen naar DPD, en niet een hogere tarief/commissie nemen doorvoor.
2. Indien PostNL heeft deze aan DPD laten uitvoeren, dan PostNL is verantwoordelijkheid moet nemen, dat het wel bezorgd. Indien niemand thuis is, dan moet PostNL bewezen dat het het geval is. Een bericht moet altijd achtergelaten.

Het is niet de eerste keer en niet de laatste keer, dat PostNL en andere bedrijven op die manier doen. De koerier dumpt gewoon alles bij de afhaalpunt of zelfs niets vervoeren, en alleen op de track & trace meldingen doen, die niet de waarheid is. De melding in Track & Trace is GEEN bewijsvoering, dat het werkelijk gedaan heeft. PostNL moest bewezen over de handeling die hij of andere bedrijf in zijn opdracht doen. PostNL is de opdrachtgever, hij moet zich verantwoordelijkheid nemen.

De pakket is zoek, DPD zei het is opgehaald, PostNl zei dat het is teruggestuurd, in ieder geval, wil ik schadevergoeding van 100 euro hebben + terugbetaling van de verzendkosten van 13 euro.

Tjahja-Nusalim

De pakket leveren of schadevergoeding van 113 euro aan mij betalen
Geachte heer, mevrouw, Uw antwoord, heeft noch uitleg noch oplossing op dit probleem. Ik verbijsterd. Als wij een zending verstuurt, het is GEEN voorwaarden dat wij VERPLICHT om op uw site - of uw partner site de zending te volgen. De zending dient bezorg te worden, of een brief achterlaten, dat het ergens bezorg. In ieder geval, er geen sprake dat niemand thuis is. Iedereen thuis, door de lockdown. Het is gewoon noch bezorg, noch terugestuurd. Graag een geldige bewijs dat u heeft ze bezorg en niemand thuis of teruggestuurd. Uw melding in uw website, is uw eigen woord, die niet de waarheid vertellen. Ik eis schadevergoeding, omdat deze zending is verzekerd en terugbetaling van verzendkosten. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te zijn, Met vriendelijke groet, Tjahja-Nusalim

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking] heeft over een verzonden pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken Volgens mijn informatie is het pakket gisteren retour bij u geleverd. Het wel of niet ontvangen van een briefje wordt niet vastgelegd. Via onze site heeft u en de geadresseerde kunnen zien dat het pakket 10 dagen op een servicepunt heeft gelegen. Ik wil u dan ook adviseren om de volgende keer goed de track en trace pagina in de gaten te houden. Mijn excuses voor het ongemak.