Klacht POSTNL: Pakket niet bezorgd (zoek?)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 436672
Gebruiker
DeFietser#77
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een standaard pakket verstuurd met PostNL (standaard BTL zonder TT) naar Zweden. De overkomstduur is 2-5 werkdagen, zoals vermeld op de transactie bon. Het pakket is verzonden op 2 april. Vandaag is het 17 april. Welgeteld is het pakket dus 15 dagen onderweg. Zonder TT kan ik niet achterhalen waar het pakketje is gebleven. Maar, ik stel wel PostNL aansprakelijk voor het niet nakomen van de overeenkomst. Het kan toch niet zo zijn dat, omdat ik een pakket verstuur zonder TT en verzekering, PostNL niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het in gebreke blijven van de overeengekomen dienst ?
Transactienummer 1560 5900 0006 2751

Gewenste oplossing

Ik ben boos.
Ik verwacht dat PostNL mij tegemoet komt in mijn teleurstelling EN de kosten.

Zodoende word ik geholpen om het vertrouwen in het bedrijf en haar diensten te herstellen.

Ik had een prachtig Paaspakket naar mijn kinderen in Zweden verstuurd. Nu was er niks.
Geboden oplossing
Er is geen oplossing aangeboden. Als reden voor de vertraging van het pakket wordt Corona aangedragen. Het pakket zou door omstandigheden tot wel vier weken onderweg kunnen zijn. Dat wordt overigens niet verteld wanneer je het pakket verstuurd. Inmiddels is het pakket al zes weken onderweg en heb ik de hoop opgegeven dat het nog aankomt. Schandalig dat PostNL geen verantwoordelijkheid draagt voor het niet uitvoeren van hun taak waarvoor ik hen betaald heb. PostNL ik ben boos. Ik woon nu al 10 jaar in Zweden en het is al de derde keer dat een pakket NIET aankomt. BOOS DUS.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket zonder Track en Trace naar Zweden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan goed begrijpen dat het niet prettig is dat uw pakket er zo lang over doet. De 2-5 werkdagen is de gemiddelde overkomstduur voor pakketten zonder Track en Trace naar Zweden. Echter is er in de huidige situatie veel vertraging in de bezorging en verzending, in zowel Zweden als Nederland. Hierdoor doen postzendingen en pakketten er veel langer over dan normaal, soms wel een maand helaas.
    Dat het pakket nog niet is aangekomen, betekend niet dat het niet meer gaat komen.

    Wat betreft een tegemoetkoming in de kosten; dit is niet mogelijk. Bij het versturen zonder track en trace en zonder verzekering is het niet mogelijk een vergoeding te starten of onderzoek te doen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen