Klacht POSTNL: Pakket niet bezorgd volgens afspraak

JFranssen

Vandaag besteld, morgen in huis... niet dus.
Als het aan de winkel gelegen had wel, maar PostNL kon deze afspraak helaas niet nakomen.
Allereerst was de bezorging een dag vertraagd in het sorteercentrum. Hierover krijg je geen bericht / mail, maar dit moet je dan maar toevallig in de PostNL app zien. Een mail hierover was prettiger geweest.
Vervolgens een bericht dat de bezorging plaats vind tussen 14.00u en 16.00u. Ik zorg dat ik dan beschikbaar ben en om 14.00 uur thuis ben.
Maar helaas de bezorger was al geweest, het briefje in de brievenbus "we hebben u gemist". Deze was echter onvolledig ingevuld, geen tijdstip, maar een medewerker via de PostNL chat wist me mede te delen dat het inderdaad voor 14.00u was en dat de bezorger niet meer vandaag komt.
Vervelend , je plant extra in thuis te zijn, maar hebt dan nog geen pakketje en moet hierdoor twee dagen wachten (ivm zondag).
Indien een marge van twee uur niet nagekomen kan worden, waarom bestaat deze dan? Dit is niet klantvriendelijk, maar juist frustrerend.

- Haalbare marges en zich aan de afspraken houden.
- het volledig invullen van de "we hebben u gemist" briefjes
- Compensatie i.v.m. drie dagen latere bezorging van pakket (maandag i.p.v. vrijdag)

Geachte mevrouw Franssen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket niet heeft ontvangen, terwijl u het wel had verwacht. Dit is natuurlijk erg vervelend en ik bied u dan ook mijn excuses aan voor de vertraging.

PostNL streeft te allen tijde naar een 24-uursbezorging. Helaas kunnen wij dit niet garanderen omdat er te veel factoren zijn waardoor vertraging kan ontstaan. Bijvoorbeeld het moment van aanbieden of een verkeerde sortering. Verder zijn de tijden die wij aangeven indicaties en geen vaste afspraken. Hierdoor mag de bezorger erbuiten leveren. Bovendien kunt u de status van het pakket altijd in de gaten houden via de PostNL app of onze website, aan de hand van de 3Scode. Wanneer er vertraging ontstaat, wordt het in de online tracking weergegeven.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Raf
    PostNL