Klacht POSTNL: Pakket niet bezorgd. Verzendkosten kwijt.

Klachtnummer
# 309757
Gebruiker
pieterstuurman
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 30 mei verstuur ik een pakket naar Brazilië. Verzendkosten 34,30 euro. Volgens de track&trace ligt het pakket nu al 21 dagen bij de douane aldaar.

De klantenservice gebeld. Deze zegt niets te kunnen doen. Als de douane het pakket kwijt is, ben ik (volgens de servicemedewerker) zowel het pakket als de verzendkosten kwijt.

Volgens de klantenservice heeft Post.nl haar dienst verleend door het pakket bij de douane af te leveren. Maar ik heb toch werkelijk 34.30 euro betaald om het bij de ontvanger bezorgd te krijgen. Niet slechts bij de douane!

Op mijn vraag hoe ik mijn verzendkosten terug kan krijgen, krijg ik geen antwoord.

De oplossing

Aangeven hoe en wanneer ik mijn verzendkosten terug kan krijgen.

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Stuurman,

    hartelijk dank voor uw bericht. U zegt een pakketje te hebben verstuurd naar Brazilië, maar dat deze is bleven steken bij de douane in aldaar. Graag reageer ik op uw bericht.

    Graag kijk in voor u hoe dit precies zit, kunt u mij hiervoor de tracking code van dit pakketje sturen? Ga ik voor uitzoeken wat er mogelijk is.

    Ik zie u antwoord graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Jan

    PostNL
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Stuurman,

    hartelijk dank voor uw bericht. U zegt een pakketje te hebben verstuurd naar Brazilië, maar dat deze is bleven steken bij de douane in aldaar. Graag reageer ik op uw bericht.

    Graag kijk in voor u hoe dit precies zit, kunt u mij hiervoor de tracking code van dit pakketje sturen? Ga ik voor uitzoeken wat er mogelijk is.

    Ik zie u antwoord graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Jan

    PostNL
  3. Auteur
    pieterstuurman
    Datum
    Dag Jan,

    De trackingcode is CL135379272NL

    Groet,

    Pieter Stuurman
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Stuurman,

    Hartelijk dank voor de code! Ik heb even voor u in het systeem gekeken en het zit zo.

    Dit pakketje ligt inderdaad bij de douane in Brazilië, zoals mijn collega zei hebben we hier inderdaad geen enkele invloed op. Dit is een lokale autoriteit. U kunt het beste even contact opnemen met de geadresseerde, zodat deze contact kan opnemen met de douane in het land van bestemming. Hopelijk ontvang hij/zij het dan snel.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jan
    PostNL
  5. Auteur
    pieterstuurman
    Datum
    Ik heb enige tijd geleden al contact opgenomen met de geadresseerde met dit verzoek. . Het pakket is echter niet terecht gekomen. Het lijkt erop dat het bij de douane kwijtgeraakt is.

    Mijn vraag was: wanneer wordt het pakket als verloren beschouwd, en hoe kan ik dan de verzendkosten terugkrijgen?
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Stuurman,

    Dank u wel voor uw reactie.

    Ik heb weer voor u gekeken naar de zending en ik zie dat het nu echt te lang duurt. Ik heb u een navraagformulier via de mail gestuurd. Zodra u het formulier heeft ingevuld zal er een onderzoek gestart worden.
    Na het invullen zult u binnen 12 werkdagen een update en bevestiging van ons ontvangen voor het onderzoek.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen