Klacht POSTNL: Pakket niet bezorgd

Harryehv11

Beste post NL
Ik verwachten 2 pakketten te ontvangen op mijn adres, maar ik was op dat moment boodschappen aan het doen en mijn buren hebben het blijkbaar geweigerd en nu word mijn pakket retour gestuurd naar het buitenland... Ik vind dit erg schandalig, waarom kunnen jullie geen briefje in de brievenbus doen dat jullie later terug komen?
Op de track en trace codes van de 2 pakketen zie ik dat ze nog in NL zijn dus hopelijk kunnen jullie iets voor me betekenen voor dat ze echt terug gaan..
LZ105196810CN
LZ105189473CN

Mvg,

Harry van Deursen
Alblasstraat 12
5626 BJ
Eindhoven

Ik zou graag toch mijn 2 pakketen willen, dat ze nog een bezorg poging doen en niet het meteen retour sturen. Ik kan er niks aan doen dat mijn buren het weigeren

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van twee pakketten uit het buitenland niet goed is verlopen. U geeft aan dat de buren de zendingen hebben geweigerd waardoor ze retour gaan. Dit is uiteraard niet de bedoeling, buren mogen ervoor kiezen een zending niet aan te nemen maar het pakket hoort dan niet retour te gaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik direct een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht. Hij of zij zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Ik vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Ik kan niet ingrijpen in het retourproces en raad u aan nog even af te wachten. Uit de Track & Trace informatie kan ik momenteel niet opmaken of de pakketten werkelijk retour gaan of toch alsnog bij u aangeboden zullen worden. Indien de levering te lang op zich laat wachten dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met zijn of haar eigen postorganisatie in het land van verzending met de daarbij horende voorwaarden. De afzender kan eventueel via die verzendende postorganisatie een onderzoek in laten stellen naar de status van de zending en kan afhankelijk van de voorwaarden mogelijk in aanmerking komen voor een vergoeding. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop. Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken en overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.