Klacht POSTNL: Pakket niet bezorgd

Klachtnummer
# 469720
Gebruiker
Bakkerdennis
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op dinsdag 4 augustus 2020 zou mijn brievenbuspakket bezorgd zijn. Dit is echter niet gebeurd. Na veel contact met PostNL vanuit mijn kant én de verzender kregen we een tal van excuses te horen. Nu kwam het er echter op neer dat het héél spijtig was, maar dat ze noch een onderzoek in zullen stellen, noch enige vorm van aansprakelijkheid accepteren.
PostNL rekent zo dus wél geld voor een service, maar levert vervolgens niet én kan hier vervolgens niet op worden aangesproken. Dit alles kan ik alleen maar zeer bijzonder noemen. In beleefdere woorden krijg ik te horen dat ik gewoon vette pech heb, maar de pakketjes lossen toch niet op in het niets?

De oplossing

Het liefst wil ik mijn pakket, in ieder geval wil ik een klacht indienen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een brievenbuspakje niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wat er is gebeurd en een oplossing wenst. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Op basis van uw Track & Trace-code heb ik de status gecontroleerd. Volgens mijn informatie is het pakket inderdaad op 4 augustus bij u afgeleverd. Ik vind het bijzonder spijtig dat u de zending pakketten niet heeft ontvangen. Een brievenbuspakje met Track & Trace is traceerbaar maar wel beperkter dan een ‘normaal’ pakket. Een dergelijke zending is daarom ook goedkoper. Indien u het pakket op dit moment nog niet in uw bezit heeft dan moet ik u toch aanraden voor een passende oplossing contact op te nemen met de afzender.

    De afzender is onze opdrachtgever en klant, de verzender heeft een overeenkomst met ons gesloten bij verzending van het pakket en heeft ons betaald. U heeft een overeenkomst met de afzender over uw aankoop. Alleen de afzender kan in bepaalde situaties eventueel een onderzoek starten en mogelijk in aanmerking komen voor een vergoeding, dit kan alleen indien het gaat om een verzekerd pakket en bij een brievenbuspakje is een onderzoek of vergoeding niet mogelijk. Dit betekent dat ik de afzender of u u geen compensatie kan bieden. Het spijt me dat ik niets voor u kan betekenen, ik hoop dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kunt komen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen