Klacht POSTNL: Pakket niet gekregen en geld kwijt

Mitch010

Doordat de bezorgen geen kaartje heeft achtergelaten en ik ook geen e-mail heb ontvangen over mijn pakket is mijn pakket teruggestuurd naar amerika ik heb voor deze bestelling 43 euro verzendkosten betaald die 43 euro ben ik nu dus gewoon kwijt ik heb contact gehad met de klantenservice van postNL en die vertelden mij dat ik van hun niks kreeg alleen maar omdat de bezorger mij niks heeft laten. Ik keek zelf op de site met me buitenlandse track and tracé code hier stond dat het op 7 augustus bij het post NL punt is bezorg terwijl de klantenservice mij vertelde dat dit al in juli is bezorgd zonder dat ik dit wist.

43 euro verzend kosten die ik heb betaald aan mij betalen

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u geen afhaalbericht voor uw zending uit het buitenland heeft ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u het pakket alsnog wenst te ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw Track & Trace code heb ik de status gecontroleerd. Omdat er inklaringskosten zijn berekend is het betreffende pakket direct geleverd bij een PostNL punt. Het pakket is niet door de pakketbezorger op uw adres aangeboden. Het afhaalbericht had u binnen enkele dagen via de post op uw huisadres moeten ontvangen. Ik vind het erg spijtig dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen en hierdoor niet tijdig op de hoogte was dat u het pakket kon afhalen. Hierover heb ik een klacht geregistreerd zodat wij onze processen kunnen verbeteren en herhaling van dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Omdat dit verder intern wordt opgepakt ontvangt u geen persoonlijke terugkoppeling.

Het pakket is reeds retour gezonden naar de afzender, dit kan ik niet terugdraaien. Ik raad u aan om contact op te nemen met de verzender voor een passende oplossing en eventueel een vergoeding. De afzender is en blijft opdrachtgever voor verzending, hij of zij heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de postorganisatie in het land van verzending. U bent klant van de afzender en heeft hen betaald voor uw aankoop. Afhankelijk van de voorwaarden komt alleen de afzender eventueel in aanmerking voor een vergoeding via de verzendende postorganisatie in het buitenland. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Voor toekomstige zendingen uit het buitenland kunt u zelf de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend en verwerkt is verschijnt meer informatie in beeld. Wanneer de status aangeeft dat het pakket bij een PostNL punt ligt kunt u de zending afhalen, ook zonder dat u het afhaalbericht heeft. U dient wel de Track & Trace-code en legitimatiebewijs mee te nemen. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kunt komen, mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.